Probleem bij koude start van mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCrow68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Berichten
2
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een nieuwe PC; deze heeft sinds de allereerst keer dat ie aan werd gezet het volgende probleem. Alle apparatuur (PC, scherm, printer) zijn qua voeding aangesloten op een tegen overspanning beveiligd stroomblok. Achterop de PC zit nog een extra aan/uit knop om de voeding zelf in of uit te schakelen. Elke keer als ik een koude start uitvoer (d.w.z. voor het eerst die dag de PC aanzet, en dus de aan/uitknop op zowel de voedingsblok als de PC op "aan" zet) start de koeler van de PC wel, een LED op de systeemkast gaat aan maar de PC start niet op. Het scherm blijft zwart. De BIOS start niet door. Het lijkt een beetje op de slaapstand bij een laptop. Als ik dan de aan/uitknop voor op de systeemkast 4 seconden ingedrukt houd dan gaat ie uit. Vervolgens wacht ik een paar seconden en start het systeem opnieuw op, en alles draait als een zonnetje!

De specs van het systeem zijn:

Mobo: Asus P5B-MX met een Intel Q6600 quadcore processor @ 2,40 Ghz;
WD 500 Gb S-ATA harddisk;
2 Gb Corsair geheugen;
Nvidia Geforce 8500 GT met 512 MB ram.
OS: Windows Vista Home Premium.

Herkent iemand dit probleem c.q. weet iemand hier een oplossing voor? Ik bezit dit systeem nog geen week en heb er helaas nog niet veel aan kunnen werken. Hoewel het probleem wel elke keer totnutoe is voorgekomen.

Alvast bedankt voor elke tip of oplossing,

Greetz,
TheCrow68
 
Ik herken het probleem wel, maar dan bij oude pc's waarbij de voeding aan het overlijden is.
In jouw geval is dit niet logisch. Wat voor merk en Wattage voeding heb je?
Misschien toch een andere proberen?

NB. verplaatst naar Systeem trouwens.
 
Laatst bewerkt:
stekkerdoos er tussen uit halen en nog eens proberen
 
Hoi Frisian,

Het betreft een 500 Watt voeding die ik er door Vobis in heb laten zetten. De "basis-PC" die ik ze heb laten "verbouwen" is een Vobis Power computer die oorspronkelijk "maar" een 380 Watt voeding had. Gezien de graphics card (Nvidia Geforce 8500) en de HD (500 Gb) vond ik 380 Watt ietwat aan de magere kant. Het merk van de voeding moet ik je even schuldig blijven, ik zal de rekening even nakijken als ik thuis kom (zit nu op mijn werk als ik dit schrijf) en dan meld ik me weer. In elk geval bedankt voor je reaktie!

Hoi Pete1,
Ook jij bedankt voor je antwoord. Denk je dat het schakelblok de schuldige is? Waarop baseer je dat als ik vragen mag?
Bij mijn vorige PC had ik geen enkel probleem, maar dat was een "zwakkere" :D PC (Sky PC van Dixons, 160 Gb HD, 350 W voeding, AMD Athlon 3000+ processor @ 1,6 Ghz, 512 Mb RAM).
Ben benieuwd naar je antwoord!

Greetz aan allen,
TheCrow68
 
gewoon storing zoeken.
begin bij het meest eenvoudige cq. goedkoopste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan