Probleem met downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxybob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Berichten
4
Als ik iets wil downloaden, het maakt niet uit wat, verschijnt er een zwart scherm en de download gebeurt niet. Websites bezoeken is geen probleem. Onlangs heb ik via McKeeper de computer "schoon gemaakt", mogelijk is er een verband. Graag hulp.
 
Zet eens een herstelpunt terug van voor de grote schoonmaak.:p
 
Zoiets als MacKeeper moet je ook echt niet gebruiken. Probeer eens je permissies te herstellen via Schijfhulpprogramma? Staat in de map Programma's>>>Hulpprogramma's.
 
Bij Windows zou ik dat al gedaan hebben, maar ik heb een MacBook Pro en eigenlijk ben ik daar nog niet zo goed in, hoe doe je dat bij een Mac??
 
Als je in je Findervenster (Windows verkenner) kijkt zie je een map Programma's. Zoek daarin de map Hulpprogramma's. Soms zie je die map ook al staan in je Finder venster. Dan zie je in die map ook Schijfhulppprogramma staan. Start dat programma op. Daar zie je links je harde schijf staan. Selecteer je harde schijf. Dan krijg je een aantal keuzes. Links onder staat "controleer schijfbevoegdheden" en "herstel schijfbevoegdheden". Rechts staat "controleer schijf" en "herstel schijf". Klik op "herstel schijfbevoegdeheden" Als hij klaar is start je computer opnieuw op met de toetsen cmd, R + P ingedrukt. Daarmee wordt je PRAM gereset. Laat hem drie maal opstarten. Na de derde BOING kan je hem normaal opstarten. Kom daarna nogmaals een keer terug op dit forum en vertel of het probleem weg is of niet.
 
Hallo Peter,
Helaas, het heeft niet geholpen..... Maar het downloaden van een app. uit de AppStore verliep vlekkeloos. Ik gebruik als downloadmanager Folx . Tot voor de McKeeper verliep ook dat programma zonder problemen. Kun je met een Mac ook een herstelpunt inzetten of is dat een Windows feature? Ik heb een Time Capsule voor de backup.
Wat een gedoe allemaal omdat ik schijfruimte vrij wilde maken ( dubbele foto's en zo verwijderen)
ik stel het erg op prijs dat je me wil helpen.
Groet, Annet
 
Probleem inmiddels zonder hulp door mijzelf(!) opgelost. Ik heb het programma Folx (downloadmanager) uitgeschakeld en nu werkt het weer.
Groeten, Annet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan