Probleem met importeren landennummer contacten vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeejeedeevee74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2015
Berichten
4
Beste lezer,

Ik probeer ca. 1700 contacten vanuit excel te importeren naar outlook. Dit gaat allemaal prima. Enige probleem is dat het telefoonnummer dat er in excel als volgt uit ziet +31612345678 er in outlook uit komt te zien als 612345678. Automatisch wordt de +31 niet geimporteerd. Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten,
jeejeedeevee
 
Het lijkt me lastig er wat over te zeggen zonder dat je ook maar iets laat zien van hoe je dat nu doet.
Maar probeer er voordat je het in Excel schrijft eens een enkele quote voor te zetten, dus:
'+31612345678
 
Ik heb een excellijst met daarin een kolom mobiele telefoon. In deze kolom zijn de telefoonnummers als volgt genoteerd +31612345678

In outlook kies ik voor openen - import en dan voor excel97 bestand. Ik koppel vervolgens de juiste velden aan elkaar. Wanneer ik het mobiele nummer koppel zie ik nog steeds de +31 staan. Daarna klik ik op importeer en worden alle contacten geimporteerd. Wanneer ik vervolgens een contact aanklik is de +31 verdwenen en staat er als mobiele nummer bij de contacten 612345678.

Ik heb al geprobeerd er een ' voor te zetten maar dat hielp niet.

Groeten,
 
En welke Office versie gebruik je?
 
Ok. Ik heb hier Office 2013 en daarin zie ik niet de keuze om een Excel97 bestand te importeren. Kan het dus helaas niet testen.
 
Doe er eens een voorbeeld bestandje bij; ik ben te lui om zelf een adresbestandje te typen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan