• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met vinden juiste functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielTanghe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2015
Berichten
2
Het bestand in de bijlage is een oefening die ik op zelfstandige basis aan het maken ben in het kader van mijn herexamen eind augustus. De oefening ging vlot, tot ik aan de rij "omzet per wijnjaar" kwam ... Ik heb vanalles geprobeerd, gegoogled... maar ik kom niet op de juiste oplossing...

De voor mij meest logische oplossing was zoals ik ze al heb ingevuld bij 2007 : via een vert.zoeken te vermenigvuldigen met een andere vert.zoeken... toch geeft het niet het juiste resultaat als ik het even handmatig nareken. Kan iemand me een stapje in de goeie richting zetten ?

alvast bedankt, Michiel.
 

Bijlagen

  • Verkopen wijnen.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 39
Kan je ook het nummer geven van de vraag uit het boek?
 
Gevonden. oef 83
Deze gaat over SOM.ALS, AANTAL.ALS,AANTALLEN.ALS en GEMIDDELDE.ALS en of SOMPRODUKT
 
Laatst bewerkt:
hierbij nog ene met een matrix
 

Bijlagen

  • 083 Verkopen wijnen.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 41
Nog eentje bijgevoegd in het bestand van Plongske.
Het grootste verschil zit in het aantal stappen dat je telt wanneer je de formule evalueert met de "evaluate formula" button.
 

Bijlagen

  • 083 Verkopen wijnen.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 42
Nog even een opmerking, volgens mij bereken je de gemiddelde prijs per fles verkeerd uit. Nu pak je de gemiddelde prijs over de verschillende wijnen, niet over het totaal. Het lijkt mij logischer om de gemiddelde prijs per fles te berekenen op basis van het totaal verkochte flessen per jaar en de omzet per jaar
 
Daar heb je een punt.
Maar het is een vraag uit een cursusboek. En in het boek staat: maak volgende berekening.
op G12:J12 de gemiddelde prijs van een fles, per wijnjaar.

Dat kan je natuurlijk niet afleiden uit het bestandje;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan