Probleem met Word 2007.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toelishof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2013
Berichten
2
Beste mensen,
Ik heb een vraag over Word 2007 en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Het probleem is als volgt:
Ik ben bezig met een stuk tekst schrijven en ik zou graag hebben dat bepaalde alinea's inspringen. Ik begrijp dat je dit moet doen door de bepaalde alinea te selecteren en en met rechtermuisknop 'alinea' dan de inspring marge kan selecteren. Op het moment dat ik van deze optie gebruik maak verspringt echter de hele tekst. Ook op andere pc's met andere versies van Word lukt het me niet om dit goed te krijgen.
Weet iemand misschien de oplossing hier voor, ik zou zeer dankbaar zijn!
 
Het gedeelte wat in moet springen selecteren en probeer het dan eens weer.
Lukt bij mij i.i.g.
 
Hey Wobbes2, dank je wel voor je reactie.
Ik selecteer dat gedeelte/alinea ook (dus alleen de bewuste alinea die moet inspringen). Maar de Kop en de alinea's er boven en onder springen ook mee!
 
Dan heb je vermoedelijk in je profielstijl staan dat de opmaak automatisch moet worden bijgewerkt. Kun je met <Ongedaan maken> weer herstellen; dan wordt de overige tekst weer teruggezet naar de oorspronkelijke opmaakinstelling.
Zelf hanteer ik veel liever sneltoetsen, want je zit nu eenmaal met je handen op het toetsenbord, en niet aan de muis (als het goed is). Alinea selecteren hoeft namelijk helemaal niet, en is een overbodige handeling. Het is al voldoende als de cursor ergens in de alinea staat. En dat heb je al als je aan een alinea begint. Dus: alinea inspringen: <Ctrl>+<m>, en dan <Ctrl>+<z> (ongedaan maken) als de hele tekst inspringt. Beter is het natuurlijk om het automatisch bijwerken uit te zetten, want dan ben je van de laatste handeling af. Wil je nà de ingesprongen alinea weer naar gewone uitlijning: Na de <Enter> gelijk <Backspace>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan