• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem! #WAARDE!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJ de zeeuw

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
89
Mensen,

Mijn Collega heeft een probleem, voor het plannen en afrekenen van containers heeft hij een excel bestand opgebouwd.

Het bestand bestaand uit twee tabbladen, 1e is het gegevensblad met alle gegevens, inclusief te data van lediging, routes, kortom dit is het basis bestand.
Om eenvoudig routes samen te stellen is er in 2e tabblad een selectie gemaakt van wat wel of niet overgezet moet worden naar dit tabblad, een reductie dus van wat in tabblad 1 is weergegeven.

Echter nu hij het vanmorgen opent, krijgt hij een foutmelding: Bestandfout: er kunnen gegevens verloren zijn gegaan.

Vervolgens is alle tekst uit tabblad 1 omgezet in #WAARDE! . terwijl dit normale tekst is zonder formules. Maar het vreemde is dat in tabblad 2 de tekst nog wel wordt weergegeven. Formules staan daar gewoon als =Blad1!A1 dus zou dit een weergave moeten zijn van de cel in blad 1.
Alle celeigenschappen zijn gelijk, er zijn geen wijzigingen geweest in de instellingen, alleen informatie gisteren toegevoegd.
Hij had automatisch opslaan uitgezet dus op die manier valt er ook niets terug te halen, wel worden er backups gedraaid, maar deze heeft ook al het foute bestand gebackupt, wel is er een versie van maandag avond maar juist gisteren is er veel toegevoegd in dit bestand.

Is er iemand die snel een oplossing kan bieden, anders moeten we de info als verloren beschouwen en moet hij snel aan de slag.

Graag reacties, indien mogelijk.

Alvast bedankt, Jan
 
Het bestand posten zal vanwege de privacy niet gaan neem ik aan.
Over hoe de fout is ontstaan heb ik op dit moment geen idee. Worden er macro's gebruikt?


Misschien is het een oplossing om een van het tweede blad waar de formules staan die wel de juiste waardes geven te kopieeren naar het eerste blad van een oorspronkelijke nog goed werkende bestandsversie en dan te kiezen voor plakken speciaal, alleen waardes.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Zover was ik zelf ook, dat heb ik ook direct gedaan.

Soms gaat er bij het opslaan iets fout, en slaat het systeem de boel twee keer op kijk eens op de plaats waar de werkmappen staan, normaal moet je daar bericht van krijgen bij het openen, maar toch. Ik probeer maar alle mogelijkheden naar voren te brengen

JTMT
 
Het bestand posten zal vanwege de privacy niet gaan neem ik aan.
Over hoe de fout is ontstaan heb ik op dit moment geen idee. Worden er macro's gebruikt?


Misschien is het een oplossing om een van het tweede blad waar de formules staan met die wel de juiste waaardes geven te kopieeren naar het eerste blad van een oorspronkelijke nog goed werkende bestandsversie en dan te kiezen voor plakken speciaal, alleen waardes.

mvg leo

Het bestand plaatsen zal niet lukken nee...

Had idd ook gedacht ja om die gegevens uit 2e blad zo te kopieeren, heb ik ook al getest, en dat werkt wel. Maar in blad 2 staan niet alle gegevens helaas.
 
en als je Blad2 ook kopieert naar het nieuwe bestand?
Eerst even in het nieuwe bestand blad 2 een andere naam geven
 
De tijd dringt, dus we passen het gewoon aan, of te wel werk van gisteren is gewoon deels als verloren beschouwd.

Iedereen toch bedankt voor zijn hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan