• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem wagenpark

Status
Niet open voor verdere reacties.

midfieldgeneral

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Berichten
18
Hallo,

Even het probleem schetsen. Graag zouden wij een overzicht hebben (tabel) van alle wagens binnen het bedrijf met hun fiscale pk, vermogen, nummerplaat, verzekeringspolis, datum keuring, vervaldatum verzekering, bestuurder, omschrijving enz...
Bovendien zouden wij ook graag voor éénieder voertuig een fiche hebben met deze gegevens.
Bedoeling is in feite een duidelijk overzicht te hebben van ieder voertuig aanwezig in de onderneming. De meeste boorddocumenten zijn ook ingescand. Dus zou het eventueel ook mogelijk moeten zijn om een hyperlink te leggen naar die ingescande documenten.
Hoe pak ik dit het beste aan? In Excel of via Openoffice Base (wij hebben geen Acces).

Op zich zou ik een databaseprogramma prefereren, maar aangezien ik niet gewend ben te werken met Base verkies ik eventueel eerder een vertrouwd programma zoals excel.

Bedankt!
 
Het zullen waarschijnlijk niet meer dan 60000 auto's zijn.
Excel is dan een eenvoudig hulpmiddel.
De belangrijkste vraag is hoe je de userinterface wil maken en hoeveel gebruikers je tegelijkertijd van de gegevens gebruik wil laten maken.
 
Het zullen waarschijnlijk niet meer dan 60000 auto's zijn.
Excel is dan een eenvoudig hulpmiddel.
De belangrijkste vraag is hoe je de userinterface wil maken en hoeveel gebruikers je tegelijkertijd van de gegevens gebruik wil laten maken.

Zijn in het totaal een 20tal auto's bestaande uit cammionetten, kranen en bedrijfswagens.
Userinterface is niet het belangrijkste. Zou gewoon op een eenvoudige manier een duidelijk overzicht hebben van alles aanwezig in de onderneming. Bovendien is het de bedoeling dat wanneer er een nieuwe wagen aangekocht wordt, deze opgenomen wordt in zowel de lijst als in een afzonderlijke fiche. Bv enkel ingeven in de lijst=> excel zorgt op zijn beurt voor fiche?

Het is bovendien niet echt de bedoeling dat meerdere personen tegelijkertijd gebruik maken. De bedoeling is gewoon een duidelijk overzicht te hebben (=> soort van naslagwerk) en als hulpmiddel opdat al onze papieren zoals vervaldatums verzekering, keuring opgevolgd kunnen worden.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan