Probleempje met tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
58
Een kennis van mij heeft een Yarvik tablet (weggevertje van energiemaatschappij). Op de een of andere manier lukt het niet om verbinding met het draadloze netwerk te maken. Dat lukt met allerlei apparaten (laptop met Windows XP, telefoon met Android), maar de tablet geeft steeds aan dat er een Ziggo authenticatie probleem is.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Op mijn eigen netwerk (KPN) doet hij het prima.
 
Wat voor netwerk is dat Ziggo draadloze netwerk? 802.11a,b,g,n of een mix daarvan? En WPA-PSK of WPA2-PSK encryptie met TKIP of AES?
en wat ondersteunt die Yarvik? Een link bijleveren naar de beschrijving en specificaties kan helpen, per slot is Yarvik zo (lekker?) algemeen.

Tijs.
 
Het is een Yarvik Luna TAB07-101. Volgens de Yarvik-site: IEEE 802.11b/g/n.

Hoe het met dat Ziggo netwerk zit weet ik niet. Het is niet bij mij in de buurt en mijn kennis weet er te weinig van om me dat te kunnen vertellen. Mijn telefoon ondersteunt ook 802.11 b/g/n, en die kan wel verbinding maken.
 
Hmm... Dan hoop ik dat iemand een een tip voor je heeft, want ik heb er geen.

Tijs.
 
Mogelijk is het netwerk op N, 5 MHz ingesteld en ondersteund de tablet alleen 2,4mhz
Andere mogelijkheid is dat macfiltering op de router is ingesteld. Dan moet het macnummer worden toegevoegd in de Ziggo router.
Uitleg
Mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan