Problemen nieuwe firmware v. 2.5 router Sitecom WL-351 300N X3 V1-002

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
295
Graag wil ik andere mensen een tip geven als ze onlangs een nieuwe firmware op hun Sitecom WL-351 300N X3 hebben geplaatst en hierbij problemen hebben ondervonden na installatie. De nieuwste versie is versie 2.5. Na installatie had ik al gauw last van steeds terugkerende wegvallende verbindingen die van zeer korte duur waren maar wel zeer irritant waren doordat bij het streamen van een radiozender het signaal steeds uitviel. Ook viel op de pc de verbinding enkele seconden weg waarna de verbinding zich weer vanzelf herstelde.
Zie onderstaand commentaar dat ik tegenkwam op een forum van Telfort-abonnees:

"Vanmorgen heb ik een firmware update uitgevoerd van 2.4 naar 2.5 op de Sitecom WL-351 300N X3. De update diende zich gisteren al aan maar had ik toen genegeerd door tijdgebrek.
Vandaag heb ik de hele dag al last van een wegvallende internetverbinding. De router reboot zichzelf steeds. Heel irritant.
Ik kan niet terugkijken in de router hoe vaak het gebeurd, want na elke reboot is het logboek verleden leeg en begint weer op het moment dat de verbinding terug is.
Voor de V1-002 is een firmware 2.4 en 2.5 beschikbaar.
je kan na de reset van Enterprise ook proberen de 2.4 er weer op te zetten.
Of de 2.5 downloaden en nog een keer installeren.
http://www.sitecom.com/nl/hulp-nodig...roduct=233&t=1 "


Na bovenstaand commentaar te hebben gelezen ben ik weer terug gegaan van versie 2.5 naar 2.4. Bovendien heb ik de router zodanig ingesteld dat hij niet meer automatisch kan updaten. Je kunt dit namelijk ook handmatig instellen. Daarna hielden de storingen op dus waarschijnlijk is er iets niet in orde met de nieuwe firmware. Wellicht is het het handig om de ondersteuningssite van Sitecom regelmatig op te zoeken of er wellicht een oplossing wordt aangeboden voor het probleem.

http://www.sitecom.com/nl/hulp-nodig-bij-je-sitecom-product-geen-probleem/97?product=233&t=1


Ik heb 3 dagen tijd nodig gehad om erachter te komen wat nu precies de oorzaak was (bedrading e.d. controleren, router 100x resetten incl modem Ziggo, opnieuw opstarten pc e.d.) dus vandaar dat ik mijn ervaringen wil delen met medebezitters van deze overigens prima router! (naar mijn ervaringen)


Succes!

gkesler
 
bedankt voor de heads up.
hier komt deze dus ook steeds maar ik update deze niet na je bericht.
verders nergens last van dus vond ik het niet nodig eigelijk.

gr shetlander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan