problemen opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisperTT

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Berichten
894
Hallo

Probleem met het systeem op te starten.
Als ik de aan/uit knop indruk maakt de pc wat geluid en valt daarna uit, ik kan dan ook niet meer op aan/uit drukken maar moet eerst de pc met de knop achter op de pc uitzetten, even wachten en dan weer aanzetten en dan weer de aan/uit knop indrukken.
Meestal moet dit een paar maal voordat de pc wilt opstarten.
Wat ook wel eens wilt gebeuren is dat je hoort dat de pc opstart (hd's ect) maar ik krijg dan geen beeld, dus weer uit zetten en aan uitknop indrukken OF wat meestal wel lukt nadat de pc doorstart zonder beeld is de aan/uit knop ingedrukt houden om op die manier de pc uit te zetten en daarna weer aanzetten. (krijg dan vreemd genoeg niet de vraag over normaal of veilige modus etc te gebruiken)

Als de pc eenmaal is opgestart zijn er geen enkele problemen,,,, alles werkt normaal en er zijn ook geen fout meldigen in de logboeken of wat dan ook.
Kan de pc normaal uit zetten maar de problemen zijn er weer de volgende dag met het aanzetten.

wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen veroorzaken.

Ik dacht eerst de voeding maar die geeft verder geen problemen of zo maar een uitval.
Dacht ook aan de batterij maar als die leeg is behoort hij toch bij opstarten om datum en tijd ect te vragen?
Heb net de pc uitgezet (op de normale manier) en 5 minuten later weer aangezet, dit verliep normaal dus het gebeurd allen na langere tijd stilstaan . (de stroom word er niet afgehaald)

windows xp
 
heb je je temperaturen al gecheckt (cpu en fans, en lopen die fans ook)? en heb je overgeclockt?
 
Temperaturen zijn uiteraard 0 want de pc heeft de hele nacht stil gestaan!!
Nope de bewuste pc is niet overclocked
 
Het is niet de batterij, die veroorzaakt alleen een reset van de BIOS, maar start verder wel windows.
Ik denk eerder aan de videokaart, maar zou niet weten met welke tool je de videokaart kunt testen. het enige wat ik in zo situatie kan bedenken is een andere (oude/reserve) videokaart in de PC zetten en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.
 
als het aan de videokaart zou liggen en je hebt een pcie card erin, haal die er dan eens uit en sluit je kabeltjes aan op je onboardkaart.

Het vage is dat hij soms wel doorstart en soms niet. Kun je je volledige specificaties van je pc ook even posten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan