Programma reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvh

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
21
Sinds anderhalve week kan ik de bestandsmap "Mijn muziek" (sub map van "Mijn documenten") niet meer openen.De titelbalk verschijnt wel maar het scherm blijft leeg terwijl de zandloper aanwezig blijft.Als ik afsluit veschijnt de mededeling : "Dit programma reageert niet" In de voorafgaande weken duurde het openen vaak al minuten lang.De map bevat 13 GB aan muziek.Is de omvang te groot of speelt hier iets anders? Ik heb een tijdje geleden al geprobeerd een 2e map onder de naam "Mijn muziek2 " aan te leggen maar die gedraagt zich als submap van "Mijn muziek" en kan dus niet rechtstreeks apart worden opgestart.Hoe krijg ik het programma weer geopend en wat is de handigste mannier om herhaling te voorkomen?
 
Met windows xp, NTFS als bestandssyteem en genoeg ruimte op de schijf zou dat moeten kunnen.
Alle andere dingen werken goed op? Geen virus/malware?
Mogelijk heb je een andere sortering dan de standaard van de bestandsnaam.
Het kan dan erg lang duren als alle tags gelezen moeten worden.
Mogelijk hebben programma's als de virusscanneer een vertragende invloed.
of zit een corrupt mp3tje tussen.
Probeer het eens in de veilige modus, met de eventuele virusscanners uit.
(optie zonder netwerk mogelijkheden om het veilig te houden:))
Ik denk dat je wel een tijdje geduld moet hebben.
wanneer het gelukt is kun je de bestanden eventueel naar een andere map kopiëren.
Die dan iig op op de standaard sortering -naam- zetten.
mvg leo
 
Programma reageert nu wel

Bedankt Leo voor je suggesties. Dit keer een kwartiertje geduld beoefend totdat "Mijn Muziek" uiteindelijk toch tevoorschijn wilde komen.Ik bleek inderdaad recentelijk de standaardinstelling te hebben gewijzigd van 'naam' in 'artiest' niet beseffend dat dit de opstarttijd van het programma drastisch zou gaan beinvloeden.(Het zou handig zijn als ze hiervoor zouden waarschuwen).Nu is het weer secondenwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan