Programma sluit steeds af naar klikken - Ubuntu 9.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Berichten
789
Hallo,

Ik heb pasgeleden ubuntu geinstalleerd, en toen geupgrade naar versie 9.04 jaunty.

Nu is het zo, dat als ik een programma wil installeren of openen. ik naar iets hoef te doen (bijvoorbeeld een menuitem aanklikken) en het hele programma sluit af.

Ligt dit aan de nieuwe versie van gnome? ik wil voor het websites bouwen composer gebruiken, maar die sluit dus steeds af!

Weet iemand een oplossing??

Groeten, RikXP.
 
druk eens alt+F2 en tik gnome-terminal
als die opent tik daar eens
kompozer
dan zie waarom hij niet laadt
 
Hoi,

Ik heb het al een keer via een terminal gedaan, en dan staat er Sigmentation Fault.

Het rare is, op een andere pc staat ubuntu 8.04, en daar doet alles het gewoon.

Groeten, RikXP.
 
Segmentation fault betekent dat er een bug in het programma of in een door het programma gebruikte bibliotheek zit.
Dit zou dmv een update verholpen moeten worden.
Ik begrijp dat adapt ook niet meer start, dus je kan updaten op de console:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Dat doet hetzelfde als updaten met adapt, maar dan zonder grafische toeters en bellen
 
Het programma heeft het wel gedaan onder 8.04 hardy, nu doen ook de andere programma's het niet meer.

Wat is adapt?
 
Adapt is een programma om updates voor ubuntu mee te installeren.
Als veel programma's dat probleem hebben is er vast iets mis met een belangrijke bibliotheek.
Dus zaak om te updaten
 
Oja, adapt. dat is toch van apt-get?

Ik heb de pc al geupdate.
 
  1. ga naar terminal
  2. sudo apt-get update
  3. sudo apt-get upgrade
  4. sudo apt-get install programmanaam

als dat niet werkt kun je dan wel software installeren via synaptic. ik raad je niet aan .deb bestandjes te installeren, want dat werkt lang niet altijd goed: bericht uit Computer!Totaal
 
Ja, dat heb ik al gedaan.

Alleen ben ik maar weer overgestapt op windows, omdat er voor windows meer programma's worden gemaakt.

Bedankt.

Groeten, RikXP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan