• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pulldown menu's helemaal zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri77

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
230
In vorige versie's zat het in: beeld, werkbalken, aanpassen en kon je een vinkje aanzetten in tabblad: opties
maar nu?

vr. gr. Henri!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag in de pulldown menu's die ik gemaakt heb, in een keer het overzicht hebben.
dus niet scrollen, of op het pijltje klikken.

vr. gr. Henri!
 
Henri,
Over welke versie heb je het eigenlijk?(maar nu)
 
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld, 2007 werkt met een lint, en daar zitten de pulldown menu's toch in.
En wat bedoel je met:
Ik wil graag in de pulldown menu's die ik gemaakt heb.
Zijn dit validatie lijsten of iets dergelijks?
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt je heb gelijk. Ik was een beetje te snel met het stellen van m'n vraag.

Ik heb in een excel (2007) bestand validatielijsten gemaakt.
en wil graag wanneer ik op m'n validatielijst klik dat ik de hele validatielijst te zien krijg.
 
Niet mogelijk met een validatielijst, dan zal je moeten overschakelen op een Combobox.
 
Wauw, weer iets nieuws,
Hoe werkt dat? Omschakelen naar comboboxen?

Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
 
Misschien ken je dan wel een ' Keuzelijst met invoervak ' :d
 
Dat vindt ik wel een beetje gemeen.
Vragen stellen waar je het antwoord al op weet!!!:p
Ik ben al een beetje aan het kijken op de site van microsoft office.
Mocht ik er niet uitkomen, dan meldt ik me wel weer

gr. Henri!
 
Ik ben al een beetje aan het kijken op de site van microsoft office.
Waarom zou je het moeilijker maken dan het is?
Wat ligt er nu meer voor de hand - als je een vraag over Excel hebt - dat je dan eerst
in de helpfile van Excel gaat kijken. Daar wordt het allemaal prima uitgelegd.
 
Hallo Zapatr,

Dat ben ik ook aan het doen, en kom wel een eindje maar loop vast bij:
"Ga als volgt te werk om de besturingselementeigenschappen in te stellen"
vanaf punt 2 is het weer lastig om het te begrijpen. "Gewoon doen" is ook een optie om te leren, maar dan loop ik ook vaak vast of krijg foutmeldingen.
Voordat ik een vraag plaats probeer ik ook met de helpfile eruit te komen,
of op het internet zoeken naar voorbeelden. Maar dat valt niet altijd mee.
 
Ik werk met Excel 2002/2003 en kan je dus niet uit mijn hoofd zeggen hoe je in Excel 2007 werkbalken toevoegt en verwijdert. Maar hoe je ermee moet werken zal in Excel 2007 niet veranderd zijn t.o.v. eerdere versies.
Een keuzelijst met invoervak kun je halen uit de werkbalk "Formulieren" en uit de werkbalk "Werkset besturingselementen". Kies bv. die uit de werkset besturingselementen. Dat doe je door op het betreffende icoon in die werkbalk te klikken en dan in het blad ergens te klikken. Als je rechtsklikt op het element en je kiest Eigenschappen dan kun je o.a. instellen:
- bij Listfillrange: welke waarden er in de keuzelijst moeten verschijnen, bv. A1:A9.
- bij Listrows: welk aantal waarden getoond moet worden in het invoervak (bv. 9 voor allemaal).
- bij Linkedcell: in welke cel de gekozen waarde moet verschijnen, bv. B1.

Als het er louter om te doen is om in de keuzelijst alle waarden meteen te laten zien, dan vind ik deze onderneming overdreven, ik zou dan gewoon een keuzelijst kiezen via Data - Valideren (snel en gemakkelijk). Maar aan jou de keuze uiteraard. Met deze aanwijzingen zou je vooruit moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Het is me wel louter te doen om in de keuzelijst alle waarden meteen te laten zien.
Ik heb een behoorlijk excel bestand inmiddels op weten te bouwen met veel validatielijsten. En zou graag alle waarden willen zien. Alleen schijnt en met validatielijsten niet mogelijk te zijn. vandaar. 'k heb wel weer wat geleerd vandaag!!
 
Ja. Ik heb het geprobeerd, en het is me gelukt. Maar met de optie:
'keuzelijst met invoervak' en niet via Data - valideren.
 
Ja. Ik heb het geprobeerd, en het is me gelukt. Maar met de optie:'keuzelijst met invoervak' en niet via Data - valideren.
Ja, dat spreekt voor zich dat je daarvoor de 'Keuzelijst met invoervak' gebruikt van de werkset besturingselementen gebruikt, maar dat schreef ik hierboven toch?
 
Dat klopt en heb je ook gelijk. Je hebt het ook goed omschreven, en dat snap ik ook.
Allen mijn uitgangspunt (vraag) was of dat ook kan met validatielijsten. Dat blijkt niet te kunnen en heb nu een manier gevonden om het wel voor elkaar te krijgen.

Dank.
 
Henri, top dat je het helemaal zelf hebt uitgezocht en dat je erin geslaagd bent je doel te bereiken :thumb::thumb:
 
Hallo Rudi,

Bedankt voor je reactie!!
Dat waardeer ik enorm!!

Vr.gr. Henri!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan