• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

QR code in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Hallo ik kweek dieren als hobby

Nu zou ik graag in excel een bestand maken waar ik de gegevens in kan vullen en vervolgens in de laatste kolom de qrcode krijg.
Als ik de tekst aanpas dat er dn automatisch in de laatste kolom de QR code wordt aangepast

Ik heb op internet dingen gevonden maar dat gat echt mijn petje te boven ze praten over Macro's en vab.

Is er iemand die mij aub Please wil helpen. Mijn dank is groot

Gr Theunie
 

Bijlagen

  • QR code.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 18
Met een VBA macro.
 

Bijlagen

  • helpmij theunie1965 QR code internet.xlsm
    23,4 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Hallo

alvast bedankt maar als ik in kolom a tekst invoer gebeurt er niets doe ik fout en zo ja wat.

gr Theunie
 
je vergeet op de knop te drukken of uw macro's staan uit
 
Hoi de Macro's staan aan en ik klik op de button rechts ernaast

er verandert niets

Gr Theunie
 
Verwijder eens 1 qr code en klik dan op de button.
De qr code moet dan weer terug komen.
Doet ie dat?
Zo ja, dan worden de qr codes elke keer weer door dezelfde qr codes overschreven.
Zo nee, dan worden er geen nieuwe qr codes opgehaald van het internet.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar zit er een fout in je (activeX) VBA waar ik niet direct een oplossing voor heb.
Hier een andere oplossing, de button is vervangen door een shape met daar een macro aangekoppeld.
Het effect is hetzelfde, zie er alleen anders uit, en omzeilt jouw probleem.
 

Bijlagen

  • helpmij theunie1965 QR code internet shape.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Hoi hartelijk bedankt.

Nu ja ik heb er weinig verstand van excel.
is het mogelijk dat stel ik heb 4 vrouwen muizen en 2 mannen
Deze krijgen jongen zeg 10 stuks die zet ik na vijf weken in een ander verblijf nu gaat er eentje weg
in excel heb ik handmatig 10 jongen in bak a gezet kun je ook een code maken zodra ik deze scan met de tel hij eentje minder teld in de bak a
zodat ik steeds weet hoeveel ik heb


Gr Theunie en iedereen bedankt voor alle hulp
 
Gelukkig hoef ik hier maar met 1 muis te werken.
Wel zo eenvoudig.
 
QR code

Hallo

bedankt voor de hulp

In het eerste gedeelte werkt de QR code perfect nogmaals bedankt.
Nu dacht ik door middel van copy en plak er nog drie groepen ernaast te kunnen zetten mar dat werkt dus niet zo
Hoe kan ik dat probleem oplossen ik kan een beetje van excel maar graag jullie hulp


Gr
 

Bijlagen

  • Muizen & Ratten kweek incl QR-code.xlsm
    25,6 KB · Weergaven: 20
is het mogelijk dat stel ik heb 4 vrouwen muizen en 2 mannen
Deze krijgen jongen zeg 10 stuks die zet ik na vijf weken in een ander verblijf nu gaat er eentje weg
in excel heb ik handmatig 10 jongen in bak a gezet kun je ook een code maken zodra ik deze scan met de tel hij eentje minder teld in de bak a
zodat ik steeds weet hoeveel ik heb
Ik denk dat je eerst eens een werkwijze moet uitdenken, voor dat we allerlei bestandjes gaan maken, wat het steeds weer net niet is.
Als er 10 jongen in een genummerde bak zitten, en je haalt er een uit, weet je dan al als het een vrouw of een man is?
Je kan een code scannen en er een aftellen, maar komt het ook voor dat je er een bij moet tellen?
De qr-code laat nu de inhoud van de bak zien, de qr-code zou ook alleen de code van een baknummer kunnen zijn.
Eigenlijk moet je een kleine database hebben, met de velden "labbaknummer", "soort", "aantal vrouwen", "aantal mannen", "aantal geslacht onbekend"

Ik neem aan dat je het lab "contactloos" wil werken, met een scanner en een beeldscherm?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik dacht het met de telefoon en tablat te kunnen doen.
Ben al blij ls het vorige bestand goed zou werken zonder dan erbij of eraf te tellen.
Dan doe ik dat wel handmatig en anders voor de veiligheid nog twee kolommen erbij maken ik zou het graag zelf willen doen maar
helaas kan ik dt niet wt simpele standaard dingen kn ik wel in excel.


Gr Theunie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan