Quadcore freezed en wordt trager, sinds kort onbruikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNtex

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
23
Hallo Helmpij'ers,

Allereerst mijn excuses mocht deze draad niet in de juiste categorie staan.

Intel core i5 2500k @ 4.2 Ghz
Corsair Vengeance 1600 Mhz 8GB
Samsung Spinpoint F3 1.5 TB
GTX 560 in SLI @ 978 MHz
MoBo: Asus Z68 V PRO
SSD OCZ Vertex 3 in Raid als caching schijf 60GB

Hierboven mijn gegevens, dan nu mijn probleem.

Mijn zelfbouw computer draait al anderhalf jaar vlekkeloos maar gaf sinds 2 maand wat kuren, de computer begon wat met trager opstarten zonder reden nadat ik terugkwam van een tijd weg, zo opeens.

Dit is langzamerhand telkens erger geworden tot het punt dat mijn computer simpelweg onbruikbaar is geworden.
Constante freezes van mijn pc zijn tot grote ergernis gekomen dat ik het maar opgegeven heb.

Mijn PC gisteren geformatteerd om te kijken of dat het probleem verhielp (had al niet het gevoel dat dit het probleem was). Dat verhielp het probleem ook uiteraard niet want toen ik mijn pc vanmorgen opstartte kwam ik niet verder als het opstartgeluid van windows (zag alleen een zwart scherm en cursor).

Memtest86+ heeft geen problemen opgeleverd.
Taakbeheer zag er altijd ook netjes uit, geen problemen mee (memory en processor verbruik).
Software problemen is geen sprake van.
Computer absoluut nooit te warm.
Zeer stabiele noch snelle overclock van zowel processor als videokaarten in SLI.

Soms dan werd mijn computer zo tergend traag dat het overschrijven van een 20mb bestand naar USB met 20 kb p/s ging. Dit duurde natuurlijk een eeuwigheid totdat ik opeens weer gepruttel hoor van mijn HD na 2 minuten en dat het opeens binnen een milliseconde is overgeschreven en mijn computer weer redelijk normaal reageert, maar dit kan na een minuut of twee weer compleet anders zijn (freezes als ik bijvoorbeeld iets tevoorschijn haal uit mijn taakbalk).

Ik vermoed dat het eerst ging om een HD probleem aangezien het pruttelen opeens soms ophield en ik toen dus mijn freezes kreeg maar SMART scans en HDTune hebben goede resultaten weergegeven, het volschrijven van nullen op mijn HD bij formatteren ging ook gesmeerd.


tl;dr nooit foutmeldingen of BSODS, gewoon tergend traag en soms schoot het weer even los en kon ik weer van alles doen (gamen, noem maar op) en soms was het compleet mis en kon ik hem een dag niet gebruiken.

Wie o wie kan mij helpen?
Ik ben ten einde raad, u ontvangt mijn eeuwige gratie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de methode van eliminatie gaan gebruiken als het mijn machine was:

Begin allereerst met het resetten van het bios naar defaults. (leg middels digitale foto's vast hoe alles nu is ingesteld)
Doet de machine het weer normaal ? Oorzaak gevonden. Doet de machine het nog steeds niet naar wens:

Format middels de Windows DVD. Vervolgens Windows erop zetten (proberen dit erop te zetten).
Lukt dit niet? Dan is er hardware defect. Welke? Dát is de uitdaging. Begin met het geheugen : reepje eruit / wisselen, of liever nog, ander geheugen lenen.
Vervolgens de videokaart. Zo kom je erachter wat de oorzaak is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan