Query update

Status
Niet open voor verdere reacties.

neilvv

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
47
Met mijn database heb ik een probleem waar ik niet uit kom.
In een formulier (met 2 subs) wil ik data kunnen aanpassen. d.m.v. een combobox wordt de data "gefilterd". Nu wil ik op het resultaat een query update uitvoeren om een bepaald veld (voor al het gefilterde) "true" of "false te maken.
Alleen krijg ik steeds een foutmelding als ik de query uitvoer via een knop? Dit gebeurd ook als ik data in sub2 (datasheet) aanpas. Dit laatste kan ik oplossen door de data invoer in sub2 te vergrendelen, maar dit is eigelijk niet te bedoeling maar desondanks die aanpassen werkt de update query niet (goed).

Ook worden er steeds lege velden aangemaakt??

Write Conflict.jpg


Ik heb mijn db (gestripte vorm) hier bijgevoegd zodat het wat duidelijker is (hoop ik).
DBekijk bijlage IDP - kopie.zipe eerste paar foutmeldingen mogen genegeerd worden dit heeft te maken met het ribbon XML.

bedankt alvast.
 
Elk vogeltje zingt anders, dus dat er wel eens een db voorbij komt die ik niet snap, is logisch. Maar die van jou komt gelijk hoog de top 10 in :). Waarom heb je een hoofdformulier met twee subformulieren die allemaal op dezelfde tabel zijn gebaseerd? Dat is vragen om mogelijkheden! Jouw formulier doet het verder wel als je, na de selectie, de query rechtstreeks draait. Is logisch, want dan voer je verder niks op de formulieren uit, die dus de tabellen ook gebruiken.
Het zou mijn aanpak niet zijn dus.
 
Nee dit zal zeker niet de manier niet zijn, maar het idee wat ik voor ogen had kon ik met mijn beperkte kennis niet anders maken. Het is een probeersel om op een eenvoudige en snelle manier een ribben xml en alle vba die daar voor nodig is te genereren dmv mailmerge. Waarom een extra datasheet puur voor het overzicht en snel te kunnen schakelen tussen verschillende records. Maar als ik het dan goed begrijp is het gewoon die datasheet eruit halen?
 
Zou ik wel doen ja. Één keer de tabel openen zou al heel wat schelen.
 
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik heb een form gebaseerd op een query van verschillende tabellen.
Wanneer ik het veld "startdatum" 1 dag verder zet (via query) dan moet ik een requery doen.
Om een lang verhaal kort te houden moet ik een requery doen. En dit duurt een 4 tal seconden.
Te lang voor een gebruiker. Dus de vraag is "kan ik een requery doen op basis van een record".

Voor alle duidelijkheid. De content van het veld wordt niet aangepast wanneer ik de knop (datum+1).
Achter deze knop zitten een aantal query verwerkt dat gaat controleren of er nog records zijn met hetzelfde vb ordernummer.
Van deze records wordt dan de datum aangepast. Maar je ziet dit niet in het form. Enkel na een requery.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling dat je zelf een vraag gaat stellen in een topic van iemand anders, dus graag een eigen vraag aanmaken. Kijken we daar verder. Oh ja, doe er dan gelijk een voorbeeldje bij, waar we naar kunnen kijken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan