random rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Berichten
215
Hallo allamaal,

Ik heb een db die ik gebruik voor honden shows. de naam wordt ingevoerd en bij iedere nieuwe show krijgt de hond en eigenaar die geselecteerd zijn een nummer in volgorde starten bij 5.
Nu zijn er mensen met meer nummers dus meerdere honden deze kan natuurlijk niet tegelijk of direct achter elkaar lopen.

Nu zou ik graag denk vanuit een query een rapport maken waar in eerste instatntie de personen die vaker voorkomen niet achter elkaar staan maar random en dat de nummers wel in volgorde blijven staan, en er is nog een punt van aandacht het moet wel binnen de zelfde level. met uit zondering van de nummer die corensporderen met de naam die dubbel is.

Mvg allard
Capture.PNG
 
Je zult dan een extra veld moeten hebben waarin je een random nummer opslaat waarop je kunt sorteren. Een andere oplossing zie ik zo gauw niet. Zo'n functie moet je dan koppelen aan een Autonummerveld zodat je iets hebt om het nummer te maken. Voorbeeldje van zo'n functie:

Code:
Function RandomN(Veld As Variant) As Long
    On Error Resume Next
    RandomN = CLng(Rnd(Now()) + Rnd(Right(Veld, 3)) * 100000)
End Function

En in je query zet je dan:
Code:
Expr1: RandomN([ID])
Probleem is dat je de nummers pas genereert als je de query uitvoert, dus je kunt er niet op sorteren. Elke keer als je op <Sorteren> klikt worden de nummers namelijk ook weer opnieuw gegenereerd, en kun je weer opnieuw sorteren. Je ziet al waar dit heengaat :). Dus zo'n veld met nummers moet je daarna opslaan in een tabel. En dan kan je wel sorteren. Voorkomt nog steeds niet (volledig) dat mensen achter elkaar worden gezet met hun dieren, maar de kans is wel kleiner. En die nummers kun je natuurlijk zelf ook weer aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan