RDS + Connectionbroker + Sessionhost omgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik schrijf niet voor niets: tsadmin.exe / tsadmin.msc
Het hangt van de Windows versie af welke van de twee werkt...

Ik heb overigens met mijn collega over de RDS brokerage gesproken, gisteren, en hij zegt dat round robin alleen als "uitwijk" wordt gebruikt indien de gebruiker een oude versie van de RDP client heeft die geen redirects ondersteunt. Er schijnt dus wel wat meer intelligentie achter te zitten dan ik dacht, maar je kunt in ieder geval zien via tsadmin.exe / tsadmin.msc dat de sessies verdeeld worden (en dus dat er (minstens) enige load balancing plaatsvindt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik probeer tsadmin.msc in cmd en gewoon in te voeren. Maar van beide werkt het niet.
gebruik server2012 en windows8.1 waar gaat het fout.

maar deze commando voer je toch uit op je server ipv je werkstation lijkt mij???
 
Moet op de server worden uitgevoerd, idd.

Ok, in Windows 2012 is het uitgefaseerd. Mijn fout, sorry daarvoor.
Ik vind het onhandig, maar MS heeft in zijn wijsheid besloten om alles in 1 tool te stoppen ipv. meerdere (command-line aanroepbare) MMC-modules (zoals tsconfig.msc , tsadmin.msc etc.)

In plaats daarvan moet je RDMS gebruiken.

Tijs.
 
bedankt voor de link.
Qua informatie over hoe je sommige dingen in RDS kan gebruiken als Collection voor remote apps (wat bij mij niet lukt, maar wel het zelfde doe als daar) :(
Maar over RDMS kan ik niet veel vinden wat heel raar is...

Als ik het goed begrijp de RDMS moet je alsnog weer je certificaten enz gaan toepassen?
Krijg ik dadelijk weer die issue ? en moet je alle servers toevoegen aan je server-manager...

quote:
Additionally, Windows Server 2012 includes a new installation type, "Remote Desktop Services installation". This new installation type makes deploying and managing your RDS infrastructure much simpler. Connection Broker is a critical role in an RDS infrastructure that is installed when using the new type. The RDMS service is also installed on the Connection Broker when the new method is used. The RDMS service is the engine behind the new UI and cannot be installed using the classic "Role-based or feature-based installation" type.
/quote

dus aparte rol op de connection-broker moet ik het installeren? Dus niet op de DC waar ik eigenlijk vanaf die heel me RDS HEB GEÏNSTALLEERD.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp iets niet:

1. Je moet RD-Gateway gebruiken om remoteAPPS te kunnen gebruiken.
RD Gateway: Configure the RD Gateway settings that will be specified in RemoteApps and full desktops published in RD Web Access and Remote Area Data Collector (RADC).
- Deze kan je het beste op de Web-access server zetten staat er in de tekst.

Maar wanneer ik dan een RDS-Gateway server wil toevoegen aan Web-access (RDS-WA)
krijg ik de volgende melding:
2nbglkw.png


Dus om issues te voorkomen die ik eerst heb wat moet ik hier invullen dan?
Want dadelijk krijg ik weer het zelfde moet ik weer opnieuw.....
Ik gebruik nu dus 2x a-record rds-sh en daarmee log ik in via externe bureaublad (rds-sh.boneros-it.local)
en via boneros-it.local/RDWEB zouden dan de remoteAPPS moeten werken als ik die link van je moet geloven??

PS: ik heb nog geen self-sign certificates aangemaakt.
Wat zijn de beste stappen om nu te volgen? om remoteAPPS op de huidige situatie mee werkend te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan