Read only wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
72
Ik heb een aantal document die regelmatig terug komen in office 97 als read only gesaved.
In ben inmiddels overgestapt op office XP en nu doet zich het probleen voor dat als ik zo'n gewijzigde document onder een andere naam ga saven dat ik de read only optie niet uit kan schakelen.
Als ik een nieuw document save dan kan dat niet als read only.
In het kort, ik kan de save status van een document dus niet wijzigen wat bij 97 wel kon als je de save as optie gebruikte.
Wat zie ik over het hoofd.

Groetjes
Tune38
 
ga naar de map waar de bestanden staan, selecteer alle bestanden die niet read only mogen zijn, klik rechts, kies eigenschappen, vink kenmerken alleen lezen uit, klik toepassen en ok
klaar is , allee, klaar ben jij in dit geval.
greetz
 
Hoi Jeroen

Voor docs die in XP zijn aangemaakt is deze oplossing inderdaad geschikt maar voor docs die als read only via deze optie van word 97 zijn weg geschreven lukt dat niet. Ik krijg bij deze files ook het vertrouwde word 97 schermpje dat de file read only is met de mogelijkheid om dat te omzeilen. Bij deze files is de read only optie van windows niet geactiveerd, het lijkt er dus op dat de files zelf een flag bevatten die ze voor Word als read only definieert.
Ik zal deze files eens via word 97 openen en de beveiliging er af halen,
Wellicht dat het dan wel lukt.

Bedankt voor de tip

Groetjes, Tune
 
Laatst bewerkt:
En inderdaad, als ik de files op een word 97 machine ontdoen van de read only flag dan kan ik er in word XP weer mee overweg en is jouw methode toe te passen op die files.
Wat ik in XP mis dat is de mogelijkheid om een file met het save as commando als read only weg te schrijven zoals dat in 97 mogelijk was of zit die optie ergens verborgen.

Groetjes
 
Geplaatst door Tune38
Wat ik in XP mis dat is de mogelijkheid om een file met het save as commando als read only weg te schrijven zoals dat in 97 mogelijk was of zit die optie ergens verborgen.
Groetjes
Hai, :D

Bij Opslaan als in het venster klik je op Extra en kies je beveiligingsopties en daar kun je kiezen wat jij van toepassing vindt..

See Yah! :thumb:
 
Hoi Joost.

Dat is 't.
Ik was bij mijn zoektocht al eens in dat scherm geweest maar blijkbaar heb ik die optie toen over het hoofd gezien.
Stom van mij
Bedankt:thumb: :thumb:

Tune38

Topic Closed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan