Record afhandeling in continuous forms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten2010

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Berichten
6
Ik gebruik continuous forms ... dit gaat ook allemaal goed met betrekking tot de velden (columns) die direct uit de database komen, maar de velden die berekend worden uit de voorgaande columns en andere niet zichtbare velden gaat niet goed.

In de code gebruik ik "private sub form_load()" om de code te genereren ... de berekening gaat dan ook goed voor het eerste record ... alle volgende records ... en dan heb ik het over de velden die berekend worden ... krijgen de waarde van het eerste record. Dit komt doordat de code maar eenmaal wordt aangeroepen en niet voor elk record.

In onderstaand voorbeeld gaat Buy1 alleen goed daar deze direct uit de database komt alle andere worden berekend;

Shares Company1 Buy1 LastRate1 ProfitEuro1 ProfitPercent1 LastDate1 Value1
DDDS € 107,89 € 100,00 € -7,89 -7,31 11-apr-10 € 110.047,80
Logica € 0,60 € 100,00 € -7,89 -7,31 11-apr-10 € 110.047,80

Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken?

Hartelijk dank,


Maarten
 

Bijlagen

  • DDDSshares 2010.zip
    37 KB · Weergaven: 22
  • DDDSshares 2003 version.zip
    21,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Heb je de database eerst gecomprimeerd, voordat je er een zip bestand van hebt gemaakt?
 
Heb je de database eerst gecomprimeerd, voordat je er een zip bestand van hebt gemaakt?

Dank voor de tip ... had ik niet aangedacht ... database toegevoegd ... de code is een beetje slordig ... maar ik ben dingetjes aan het testen dus die wordt nog op een correcte en nette manier geschreven ...

thanks,

Maarten
 
Aha, ik zie het. Helaas in Access 2007 formaat, dan moet ik het aan andere overlaten die Access 2007 hebben.
 
Ja. Moest wel bibliotheken aanpassen, maar ik kan er wel een blik op werpen nu.
 
Volgens mij gaan die berekeningen voor een doorlopen formulier niet in VBA lukken. Berekeningen moet je dan in je query doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan