Records combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maardiweb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
4
Hoi!

Ik ben bezig met een projectje om wat data te structureren in acces. Dat lukt aardig, maar omdat alle data gekoppeld is aan csv tabellen die worden gegenereerd uit een ander programma, is het soms wat lastig.

Het probleem waar is mee zit is het volgende: Ik heb records met een uniek nummer en over het algemeen 1 eigenschap. Een aantal records heeft echter twee eigenschappen, maar wordt daardoor dubbel in de query weergegeven. Dat wil ik samenvoegen in gewoon 1 record.

Dus:
[ID] [Eigenschap1] [ Eigenschap2] [Eigenschap3]
2 | 0 | 1 | 0
2 | 1 | 0 | 0

moet worden:
[ID] [Eigenschap 1] [Eigenschap2] [Eigenschap3]
2 | 1 | 1 | 0

hoe kan ik dit voor elkaar boxen? Ik heb het al met een crosstab geprobeerd maar dat is me niet gelukt :/

thnx in advance!
 
Hoe ziet je bronbestand er uit? Je hebt het over gekoppelde tabellen met een ID veld en één eigenschap. Je voorbeeldje laat meer het resultaat van de Kruistabel zien.
 
Bronbestand zijn meerdere tabellen. 1 tabel met algemene gegevens en 1 tabel met eigenschappen in strings.

die laatste tabel is als volgt opgedeeld:

ID Functie
1 eigenschap 1
1 eigenschap 2
1 eigenschap 3
2 eigenschap 2
2 eigenschap 5

etc.

Ik wil van een aantal eigenschappen een 1-0 overzicht maken of ze die hebben of niet. bijvoorbeeld van eigenschap 1, 2 en 3

moet dus worden:

ID eigenschap1 eigenschap2 eigenschap 3
1 1 1 1
2 0 1 0

Ik krijg het voor mekaar om de eigenschappen in een 1 of 0 waarde te veranderen, maar moet nu nog zorgen dat elk ID maar 1 keer in de query voorkomt.

thnx!
 
Zoals ik in mijn eerste post al zei: dat riekt als een kruistabel. En dat is het ook. Op basis van je voorbeeldje komt er dan dit uit:

ID eigenschap 1 eigenschap 2 eigenschap 3 eigenschap 5
1 1 1 1 0
2 0 1 0 1
 
Nee, dat is het dus niet. Het probleem is dat meerdere keren hetzelfde ID in de lijst voorkomt en er maximaal één 1 kan staan. Ik wil het zo krijgen zoals het plaatje van jou!

Jouw plaatje zou bij mij nu zo worden weergegeven:

ID | Eig1 | Eig2 | Eig3 | Eig5

1 | 1 | 0 | 0 | 0
1 | 0 | 1 | 0 | 0
1 | 0 | 0 | 1 | 0
2 | 0 | 1 | 0 | 0
2 | 0 | 0 | 0 | 1

Dat moet dus zo worden als jouw plaatje..

Thnx!
 
Ja, dat is het dus wel ;)
Ik heb mijn tabel gemaakt met een kruistabel; met ID als Rijkop, Functie als Kolomkop en de functie Aantal als Waardeveld op ID. Ik heb nog een beetje met de opmaak van het veld Waarde gestoeid om de nullen te laten zien, maar dat is alles...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan