Records in formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riicko

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
8
Goedemorgen allemaal,

ik heb een database moeten maken voor een "vliegveld". Daarin zitten dus tabellen zoals Passagier, Balie, Luchthaven etc.. Nu dat ik mijn database (SQL) heb gekoppeld met Access en daarvoor formulieren voor heb gemaakt (tabellen staan al in Access) krijg ik bij sommige geen records te zien als ik bijv. het formulier "Vluchten" open. Daarin moet ik de vluchten kunnen beheren, maar daar krijg ik dus bij elk vak "#Naam?" te zien. Hoe kan dit, heb ik iets over het hoofd gezien?

Hopelijk weet iemand hier raad mee ;)

Met vriendelijke groet,

Rick
 
Hoi ,

Kan het zijn dat je de record source van je formulier vergeten te koppelen hebt ?

Groetjes
Dolfke
 
Hoi ,

Kan het zijn dat je de record source van je formulier vergeten te koppelen hebt ?

Groetjes
Dolfke

Goedemorgen Dolfke,

hoe koppel ik de record source van mijn formulieren dan? Ik vind het wel raar dat bijvoorbeeld mijn formulier "Passagier" die ik daarmee kan beheren wel de records laat zien. Passagiernummer, naam persoon etc laat access wel in het formulier zien?

Mvg,
Rick
 
Hallo Riicko ,

Op je formulier gaan staan , Eigenschappen.
en form/formulieren selecteren en dan je record source (is dan bij tab all 1ste of 2 de regel)

Groetjes
Dolfke
 
Hallo Riicko ,

Op je formulier gaan staan , Eigenschappen.
en form/formulieren selecteren en dan je record source (is dan bij tab all 1ste of 2 de regel)

Groetjes
Dolfke

Hee Dolfke,

als ik op mijn formulier rechtermuisknop > Eigenschappen klik, dan krijg ik maar 1 tab te zien waar ik geen form/formulieren kan selecteren en dus ook geen record source kan koppelen? De tab die ik krijg te zien is "algemeen" waarin ik alleen zie hoe het formulier heet, wat voor type (formulier dus) en de datum wanneer ik het formulier heb gemaakt.. Ik gebruik trouwens Microsoft Access 2003.

Mvg,
Rick
 
Hallo Riicko ,

Wel je forumulier eerst openen in Ontwerp-mode. ;)

Groetjes
Dolfke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan