Opgelost Recordsource bij laden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Ik heb een formulier waar in de eigenschap onder "Gegevens" als recordbron een zekere selectie staat
Het resultaat hiervan is dat ik een continue form krijg dat perfect weergeeft wat ik vraag
Maar
Als ik bij "Gebeurtenis" dezelfde selectie wegschrijf bij het laden als
Me.recordsource="Select...."
Dan wordt, in het formulier, het resultaat record per record getoond
Wie heeft hiervoor een oplossing?
Bedankt
 
Ik snap deze vraag niet.
Als ik bij "Gebeurtenis" dezelfde selectie wegschrijf bij het laden als Me.recordsource="Select...." dan wordt, in het formulier, het resultaat record per record getoond
Een formulier heeft tig gebeurteninssen; bij welke gebruik je dit? En waarom zou je in een doorlopend formulier de recordsource veranderen? Die heb je toch bij het laden al staan? Wat is er dan veranderd aan die recordsource dat je een selectie wilt/moet 'wegschrijven' naar een (ook nog eens een andere?) tabel? Ikke nie snappe :).
 
het formulier maakt een selectie van records (op basis van een datum) die voldoen aan de SQL die je zopas corrigeerde.
Ik open de form waarbij de selectie 30 dagen terug gaat in de tijd vanaf nu
Nu heb ik een entryfield gemaakt op dat formulier waarin ik graag die "default" waarde zou willen veranderen naar bvb 90. Dus, de initiële 30 dagen terug in de tijd, moet dan 90 worden, dus moet ik de recordsource van 30 naar 90 veranderen
Dus, een nieuwe lijst is nodig..
vandaar
ik weet trouwens ook niet goed, hoe ik, na het veranderen van de waarde in het entryfield, de form opnieuw kan laten opbouwen
 
Ik moet zeggen: het zou mijn werkwijze niet zijn, en ik zou het ook zeker zo niet voor je gebouwd hebben :). Als je een recordset op verschillende data wilt kunnen filteren (want dat doe je) dan zou ik dus niet filteren in de bron, maar op het formulier. Je laadt dus de complete tabel/query op het formulier, (al dan niet met VBA op de gebeurtenis <Bij laden>) en je filtert dan het formulier op de 30 dagen. Als je dan wat anders wilt (het lijkt er op dat je wilt kunnen switchen tussen 30 en 90 dagen?) dan kun je dat met een actieknop doen, waarbij je dan het formulier filtert op de andere waarde. Met Me.Query en/of Me.Refresh zie je dan, zonder problemen, de nieuwe waarden op het formulier.

En de term 'entryfield' lijkt mij ook verkeerd gekozen; volgens mij bedoel je een tekstveld dat niet in een tabel hangt, en dus nooit wordt opgeslagen. Je hebt het dan over een niet-afhankelijk tekstveld.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan