• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

registratie barcode aangetekende zending

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
Collega's,

voor een optimalisatie van mijn bestanden ben ik op zoek naar de gouden tip :)

in een exceltabel hou ik alle barcodes (30-delige cijfercode) bij van de aangetekende brieven die verstuurd worden. Iedereen kent wel de barcodes vanop een aangetekende brief vermoed ik...

als ik de barcode inscan komen de 30 cijfers vlot na elkaar op het scherm. tot dusver geen probleem.

Wil ik dit nu via een textbox op een UF inscannen, en via een CMDbutton overzetten in de tabel, dan krijg ik het formaat ##########,## +28 op mijn scherm. Aanpassing van het formaat via celeigenschappen lukt op geen enkele manier...

hoe moet ik 'achter de schermen' omgaan met de ingelezen barcode in de textbox?

Graag jullie mening indien mogelijk...

Groeten
Spiesse
 
Ook hier geldt dat een voorbeeld veel meer zegt.
 
Als ik de waarde in A2 kopiëer en dan plak in je Userform en daarna op Opslaan klik, komt diezelfde waarde goed in de actieve cel te staan. Op welk moment gaat het bij jou niet goed?
 
bij het bestand dat ik hier geplaatst heb, lukt het me ook (denk ik). is in mijn hoofdbestand dat het niet lukt...
ik kijk om de gevoelige info weg te laten en plaats het hoofdbestand es
 
Zet een ' quotje voor de barcode.
Hiermee forceer excel de data te zien als tekst en niet als (wetenschappelijk) getal.
 
en goed bevinden!

soms kan het toch zo eenvoudig zijn e...

thx!

deze gaat op opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan