rekenen met datum/week

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc63

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Berichten
25
Om de start week (of datum) van een activiteit te berekenen vraag ik me het volgende af:
Ik heb in query I van een formulier (I) een weeknummer berekend uit een datum in tabel orders en wil in query II van het subformulier (II) met deze uitkomst gaan rekenen met waarden uit tabel verrichtingen.

De in query I berekende datum uit tabel order naar weeknummer met : Expr1: DatePart("ww";[Order_planning_datum];2;0)

in query II van het subformulier wil ik graag de volgende berekening maken:
De uitkomst van weeknummer uit expr1 minus [aantal uren_verrichting]* gedeeld door 40(uur) gedeeld door [capaciteit_afd]* is nieuw weeknummer (of datum als uitkomst).

Op welke wijze geef ik dat in de query in of hoe luidt de rekenregel hiervoor?

* uit tabel verrichtingen
 
Dit is niet echt een formule, als ik de tekstomschrijving vervang door rekenexpressies:
Weeknummer: Expr1 - [aantal uren_verrichting]* / 40 / [capaciteit_afd]*
Want je vermenigvuldigt twee keer nergens mee. [aantal uren_verrichting]* is niks, en [capaciteit_afd]* ook niet... Dat zou toch minstens [capaciteit_afd]*[Verzuim] of zo moeten zijn. (ik noem maar wat natuurlijk)
 
Dank wederom, ik ga er mee aan de slag.
Volledigheidshalve het tekentje * is geen vermenigvuldiging is een teken dat verwijst naar voetnoot/de laatste regel met verwijzing naar tabel
[* uit tabel verrichtingen ]
 
Als je de gegevens uit het hoofdformulier op het subformulier wilt gebruiken, moet je de juiste syntax gebruiken. In dit geval moet je dus ook aangeven dat het Weeknummer uit het hoofdformulier komt. Als je de functie Opbouwen gebruikt, zit je qua syntax dus gelijk goed. Hoef je daar niet over na te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan