rekenen om verlies te verkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relleboer

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
264
Hoi,

mijn probleem is als volgt. ik heb lentes van 6 meter waar ik meerdere stukken uit moet halen nu is de bedoeling dat het zo gebeurd met zo min mogelijk verlies.

bijv 12 x 1.65m
12 x 0,75 m
6 x 0,5 m

nu is dus de bedoeling dat hij zelf bepaald wat het beste is. zoals 3 X 1.65 en 2 x 0.50 ipv 3 x1.65 en 1x 0.75

dus ff kort. de macro moet berekenen at het beste te combineren is zodat er geen of weinig verlies is. deze waarden zijn fictief.
 
klopt ik had hem gezien maar we zijn paar jaartjes verder en misschien is er nu wel een oplossing. Het moet gewoon mogelijk zijn lijk me moet alleen een begin hebben. En dar kan ik nu ff niet opkomen.:cool::eek:
 
Relleboer,

Kijk hier voor een programma, kost wel wat.
Misschien heeft iemand een gratis versie?
 
Misschien is de demo versie al voldoende voor jou?

Indien niet, dan zal het geld kosten vrees ik. (Lees ook onderaan op de prijslijst de maintenance kosten van 5%. Je hebt dan wel updates van de software die je niet zou hebben als je het illegaal gaat proberen downloaden.)

Wat zeker zo is, is dat je in Excel VBA wellicht nooit even goed of beter gaat kunnen dan deze software kan, als je het ooit al geprogrammeerd gaat krijgen. De prijs die je betaalt voor de software zal zich waarschijnlijk snel terugbetalen.

Succes ermee.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
allen bedankt voor het helpen. ik heb op het office forum een paar dingen gevonden die goed genoeg werken om op verder te komen.:thumb::thumb::thumb:
 
Relleboer,

Zet de vraag nog even als opgelost als je tevreden ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan