• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Relatieve bladverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichelleR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een exceldocument (excell 2007) met 500 tabbladen.
Ieder tabblad is hetzelfde opgemaakt en bevat steeds in eenzelfde cel een variabele waarde (tekst of getal). Nu wil ik een tabblad maken waarin al die waardes uit die specifieke cel per tabblad onder elkaar worden verzameld en waarin ik kan aangeven welke reeks tabbladen verzameld moeten worden. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een formule neer te zetten die ik kan doortrekken naar beneden met een vaste celverwijzing maar een variabele bladverwijzing.

Hoe doe ik dit?
Ter info:
Mijn tabbladen hebben nummers als naam.

Het liefst wil ik de gegevens als volgt verzamelen op 1 blad onder elkaar

in kolom a: het nummer van het tabblad (ik wil bijvoorbeeld alleen de waarden van blad 101 tm 199)
kolom b: een tekstwaarde die zich op ieder tabblad bevind op a24
kolom c: een valatua waarde (welke tot stand gekomen is door een som op het betreffende tabblad) die zich op ieder tabblad bevind op G39

Ik zou er enorm mee geholpen zijn als iemand hier een mooie formule voor zou weten :D
 
Laatst bewerkt:
Michelle,

In kolom B de volgende formule plaatsen :

Code:
=INDIRECT("'"&+$A1&"'!a24")

en in kolom C de volgende :

Code:
=INDIRECT("'"&+$A1&"'!g39")

Door nu in kolom A een getal te plaatsen krijg je de gewenste inhoud van het desbetreffende tabblad.
Uiteraard kan je de formule naar beneden copieren om meerdere tabbladen te verzamelen.:thumb:
 
De formules van Gerard in een (klein) voorbeeld gegoten, met een aanpak om de getallen in kolom A automatisch te genereren.
 

Bijlagen

  • relatieveBladverwijzing.xls
    20 KB · Weergaven: 565
Ik ben echt enorm geholpen met deze formules en voorbeeldbestand! Had dit waarschijnlijk nooit zelf kunnen fabriceren :)
bedankt!

Groet,

Michelle
 
Beste Michelle,

Blij dat het antwoord aan de verwachting voldoet.
Zou je de vraag als opgelost kunnen zetten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan