reported error (0x8004010F): 'Outlook data file cannot be accessed'

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Ik heb outlook nogmaals helemaal opnieuw op m'n notebook gezet, en mijn oude .pst bestanden weer in appdata/local..../outlook gezet maar de fout blijft bestaan --> ik kan niet verzenden/ontvangen.
Als ik een test doe bij account settings gaat het ontvangen en verzenden wel goed.
??? Help!
 
Anders aanpakken: .PST weer uit die map halen, Outlook opnieuw installeren, alle Outlook profielen weggooien, Outlook opstarten en dan je oude .PST importeren.

Tijs.
 
Ik heb het echt nog een paar keer gedaan, maar de foutmelding blijft en ik kan niet verzenden/ontvangen.
Bij het testen van de accountsettings krijg ik twee maal een groen vinkje, dan werkt het verzenden/ontvangen wel! Ik begrijp het echt niet.
 
Ik neem aan dat je bij het importeren een foutmelding krijgt? Want je begint bij mijn methode met een nieuw databestand.

Klopt dit, dan zou je kunnen kijken naar scanpst.exe (danwel scanpst32.exe geheten) om eerst je 'oude' PST te repareren.

Afhankelijk van de versie Outlook heet het ding anders en vooral staat hij in een andere map. Als ik ervan uit mag gaan dat Outlook op de C: schijf staat, zou je kunnen zoeken naar scanpst[32].exe op (o.a.) de volgende manier:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /s /a c:\scanpst*.*
Maak eerst een kopie van het .PST bestand, en laat dan scanpst[32].exe net zo vaak los op het .PST bestand totdat er geen fouten meer gevonden worden. Probeer daarna mijn methode nog een keer.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan