• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat van listbox afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny66

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2018
Berichten
19
Hallo,

Even terug heb ik de excelfile voorraadbeheer van gast0660 van deze site gedownload (waarvoor dank), dewelke ik lichtjes kon aanpassen naar de noden waarvoor ik deze kon gebruiken.
Nu had ik deze graag lichtjes uitgebreid om de inhoud van een listbox af te drukken. Dit is me ondertussen ook gelukt dankzij de onderstaande code ( met dank aan snb), alleen drukt deze altijd een regel te weinig af.
Als de listbox bvb 7 lijnen laat zien , print ie alleen maar de eerste 6 af. Geeft de listbox 4 lijnen , print ie alleen de eerste drie . Iemand een ideetje waar de fout zit en hoe ik dit kan oplossen?

Code:
Private Sub CommandButton4_Click() 'afdrukken detail
   With Sheets("resultaat")
     .Cells.ClearContents
     .Cells(1).Resize(UBound(LB_00.List), UBound(LB_00.List, 2)) = LB_00.List
     .Columns.AutoFit
     .PageSetup.Orientation = xlLandscape
     .PrintOut
   End With
End Sub

vriendelijke groetjes
Danny
 
Zo:

Een listbox begint bij rij 0. Ubound(LB_00.List) zal dus 6 aangeven als er 7 rijen zijn.

Code:
Private Sub CommandButton4_Click() 'afdrukken detail
   With Sheets("resultaat")
     .Cells.ClearContents
     .Cells(1).Resize(UBound(LB_00.List) [COLOR="#FF0000"]+ 1[/COLOR], UBound(LB_00.List, 2)) = LB_00.List
     .Columns.AutoFit
     .PageSetup.Orientation = xlLandscape
     .PrintOut
   End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan