Resultaten van een query in de interface zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nienetjuhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op dit forum te zoeken naar een mogelijke oplossing voor een probleem dat ik heb. Voor een schoolopdracht moeten wij in een groepje een databank maken en werkend krijgen. Wij proberen een reisbureau in elkaar te zetten en daarvoor hebben wij een formulier gemaakt waar de "klanten" hun voorkeuren voor een kamer (bijvoorbeeld een airco of televisie in de kamer) kunnen aanvinken. Nu heb ik een query gemaakt die de kamers selecteert die aan die voorkeuren voldoen, maar..... We moeten natuurlijk die resultaten laten zien aan de klant en dat lukt me tot nu toe niet. Ik dacht aan een recordset, maar alle voorbeelden daarvan vind ik een beetje vaag (we hebben geen les gekregen over het werken met Access en moeten alles zelf uitvinden :confused:)

Als het helpt heb ik hieronder de code die ik tot nu toe heb:
Code:
Private Sub Knop0_Click()
Select Case welke_query
Case Airco.Value = True And Uitzicht.Value = True And Bad.Value = True And Televisie.Value = True
With DoCmd
     .SetWarnings False
     .OpenQuery "Manier1"
     .SetWarnings True
End With
End Select
End Sub
Als iemand me zou kunnen helpen, zou ik echt heel blij zijn :D!
 
Ik denk dat je aanpak verkeerd is. Zo te zien heb je verschillende opties die de keuze voor een kamer bepalen. Dat zou voor mij betekenen dat ik een selectieformulier zou maken waarop je kunt filteren. Door steeds een filter aan- of uit te zetten, wordt dan de onderliggende recordset bijgewerkt.
Als je de huisregels gelezen hebt, dan weet je dat we niet helpen bij huiswerkvragen. Maar we kunnen je wel een beetje de goede kant op duwen, dus ik doe er een voorbeeldje bij waar je eens naar kunt kijken.
 

Bijlagen

  • Filteren_v1.rar
    34,4 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan