• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ribbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
in mijn programma wil ik de standaard ribbon van Excel vervangen door een eigen menu met eigen vba macro's

in begrijp nu een beetje hoe ik via "Custom UI Editor For Microsoft Office" de ribbon kan veranderen maar nog niet hoe ik alleen bij een excel bestand een eigen menu kan gebruiken maar dit weer verwijder na het sluiten
werk nu voor een roosterprogramma met excel 2010 zoals begrijpelijk moet bij afsluiten het normale menu weer terugkomen.

graag advies of ideeën. er zijn wel websites maar niet (naar mijn idee) duidelijke uitleg.

thanks


Ronald
 
Maak er een invoegtoepassing van.
 
thanks maar met alleen die opmerking kom ik niet zo ver.
Het is voor mij een aantal jaar geleden dat ik veel met Excel/ vba bezig was en kom nu even niet verder.
dus als je een paar meer hints hebt graag.

alvast bedankt

Ronald
 
Als je middels de customui editor lintaanpassingen doet, dan:

- Als het een "gewoon" Excel bestand is dan zijn de lintaanpassingen alleen zichtbaar als je dat bestand actief hebt
- Als het een invoegtoepassing is, dan zijn de lintaaanpassingen bij ieder bestand zichtbaar.

Het ligt er dus aan wat je nodig hebt.
 
Hallo Jan Karel,

ik begrijp je tekst niet geheel.
Wat ik in ieder geval zelf wil is dat ik bij dit ene bestand mijn eigen menu gebruik met daarachter natuurlijk mijn macro's.
ik kon dat bij de vorige versie van excel zelf maken maak ik kom er nu niet uit.
snap dat ik via de custumui het lint kan aanpassen maar dat geld dan voor alle excel bestanden. dat is niet de bedoeling.

hoop dat je wat praktische tips hebt.

alvast bedankt.

groet,

Ronald
 
Nee, als je in een xlsx of xlsm met de customui editor lintaanpassingen maakt, dan zijn die alleen zichtbaar voor dat specifieke bestand. Hoef je niets extras voor te doen.
 
oke,
dus dana had ik iets verkeerd gedaan want ook in een nieuw bestand zaten de aanpassingen.
ik ga ermee aan de slag.
als ik weer vast loop meld ik me weer.

Alvast bedankt.

groetjes

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan