• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij laten verbergen bij ""

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
108
Beste mensen,

Hoe kan ik een rij laten verbergen als de formule in een cel als resultaat 0 of "" geeft?
De gegevens staan niet in een tabel onder elkaar, wel in dezelfde kolom (B).

Verder wordt er met verticaal zoeken info van een andere pagina uitgelezen, maar hoe kan ik de rijhoogte dynamisch instellen?
Nu past het soms niet in het vak, of je hebt juist een heel gedeelte leeg in een cel.

Tom
 
Zoiets Tom?
Code:
Columns(2).AutoFilter 1, ">0", xlOr, ">€ 0,00", False
 
Dat is zeker VBA? Daar heb ik niet zoveel verstand van.

Hier nog een voorbeeldbestandje. Daarin staat omschreven wat er aan het document moet gebeuren.
Wie kan mij daarbij helpen?
 

Bijlagen

  • Overzicht ruimtes.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 23
Dat is Vba Tom.

Test het maar eens door verandering van cel B1.

Ook je formules in kolom B aangepast.
Daar maak je de formule niet af (je vergeet het argument 'benaderen').
Bij het doorvoeren kun je gebruik maken van het dollarteken in de formule (met sneltoets F4 heb je vier keuzes).

Nog belangrijker is het vermijden van samengevoegde cellen.
 

Bijlagen

  • Overzicht ruimtes.xlsm
    18 KB · Weergaven: 30
Oke, bedankt.
Dit werkt wel aardig, maar ik snap de formules niet helemaal, waardoor ik het niet in mijn eigen document kan toepassen. En de rijhoogte veranderd ook niet mee. Maar ik laat de lege cellen wel gewoon staan, dat maakt ook niet zoveel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan