• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen onder keuzen menu automatische invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Heb een exel met verschillende keuze menu's.

Heb er nog een probleempje mee zou graag hebben dat de cellen G 43 en G 44 ook worden ingevuld als je in de combobox in G 42 een keuzen maakt.

Hier zou eigenlijk het zelfde moeten gebeuren als wat er gebeurt bij combobox in g 16 en de rijen daaronder e16e17e18e19e20e21 worden ingevuld als je in de combobox een keuzen maakt.

Er heeft al iemand op dit forum een macro voor gemaakt voor het eerste gedeelte g16 e16 e17 e18 e19e20
Normaal zou ik het daar ook mee klaar moeten krijgen maar weet niet juist hoe ik de formulle moet zetten.
Heb al verschillende moggelijkheden geprobeerd maar wil niet lukken :eek:

Bekijk bijlage voorbeeld bestand 7.zip

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
With Sheets("adres").Columns(4)
    [F16] = ComboBox1
    [F17] = .Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole).Offset(, 1) & " " & .Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole).Offset(, 2)
    [F18] = .Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole).Offset(, 3) & " " & .Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole).Offset(, 4)
    [F19].Resize(3) = WorksheetFunction.Transpose(.Find(ComboBox1, , xlValues, xlWhole).Offset(, 7).Resize(, 3))
End With
End Sub
 
Hallo,

Bedoel je het zo?
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
With Sheets("dokter").Columns(4)
    [G42] = ComboBox8
    [G43] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -2) & " " & .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -1)
    [G44] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, 2)
End With
End Sub
en dan zou je het nog kunnen verkorten
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
With Sheets("dokter").Columns(4).Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole)
    [G42] = .Value
    [G43] = .Offset(, -2) & " " & .Offset(, -1)
    [G44] = .Offset(, 2)
End With
End Sub
en dan is dit ook nog mogelijk
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
  With Sheets("dokter").Columns(4).Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole)
    [G42].Resize(3) = WorksheetFunction.Transpose(Split(.Value & "|" & .Offset(, -2) & " " & .Offset(, -1) & "|" & .Offset(, 2), "|"))
  End With
End Sub
Met vr gr
Jack
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedoel je het zo?
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
With Sheets("dokter").Columns(4)
    [G42] = ComboBox8
    [G43] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -2) & " " & .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -1)
    [G44] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, 2)
End With
End Sub

Met vr gr
Jack

Ja dat is het nog maar eens bedankt.:thumb:

Dit is echt een top forum :D

Ben dank zij jullie weeral wat slimmer geworden waarvoor dank aan al die me al geholpen hebben :thumb::thumb:
 
Hallo,

Bedoel je het zo?
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
With Sheets("dokter").Columns(4)
    [G42] = ComboBox8
    [G43] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -2) & " " & .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, -1)
    [G44] = .Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole).Offset(, 2)
End With
End Sub
en dan zou je het nog kunnen verkorten
Code:
Private Sub ComboBox8_Change()
With Sheets("dokter").Columns(4).Find(ComboBox8, , xlValues, xlWhole)
    [G42] = .Value
    [G43] = .Offset(, -2) & " " & .Offset(, -1)
    [G44] = .Offset(, 2)
End With
End Sub
Met vr gr
Jack


Heb toch nog een vraagje.

Is het ook moggelijk dat je in de combibox de naam begind in te tikken en dat je zo bij de juist naam komt.
Dit zou nog makkelijker zijn.

Heb het al geprobeer maar krijg elke keer een fout bericht in de code . fout 91 tijdens uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
Heb toch nog een vraagje.

Is het ook moggelijk dat je in de combibox de naam begind in te tikken en dat je zo bij de juist naam komt.
Dit zou nog makkelijker zijn.

Heb het al geprobeer maar krijg elke keer een fout bericht in de code . fout 91 tijdens uitvoeren

Hallo,

Ik ben d'r effe mee bezig geweest.
Het moeten (bij mij) wel bestaande namen zijn die beginnen met "Dr" want de naam die je intypt wordt op tabblad "dokter" met kolom "D" vergeleken. Is het geen bestaande naam krijg je een foutmelding! Misschien dat je dit kunt opvangen door een error handeling.

Met vr gr
Jack
 
Hallo,

Ik ben d'r effe mee bezig geweest.
Het moeten (bij mij) wel bestaande namen zijn die beginnen met "Dr" want de naam die je intypt wordt op tabblad "dokter" met kolom "D" vergeleken. Is het geen bestaande naam krijg je een foutmelding! Misschien dat je dit kunt opvangen door een error handeling.

Met vr gr
Jack

Heb bij tab bld dokter dr. weg gedaan en dr. heb ik op het eerst tab blad gezet.
Nu werkt het wel zonder foutmelding.

thanks:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan