• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijhoogte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
200
Hoi,

ik heb in mijn excelbestand een cel waarin een "verticaal zoeken"-formule staat. Afhankelijk van het zoekresultaat kan de weer te geven waarde in 1 regel komen, maar soms is het zoekresultaat meerdere regels.
Kan ik (mss een vba?) iets instellen waarbij de rijhoogte automatisch aangepast wordt aan de hoeveelheid tekst die in de cel komt te staan?
 
Als het om 1 cel gaat kun je de celeigenschap "Terugloop activeren" => Rechtermuisknop
(Celbreedte aanpassen op de breedte van de tekst die je wilt.)
Gr.
 
Als het zo simpel zou zijn...... Maaar het gaat uiteraard om cel B2. De ene keer is de weer te geven waarde van de cel heel veel tekst en heb ik bijna 4 rijhoogtes nodig (terugloop is hier idd ingeschakeld) maar de andere keer is de weer te geven waarde zo weinig dat het in 1 rijhoogte past. En dát is nu juist wat ik graag automatisch wil, dat wanneer ik in A2 bijvoorbeeld zoekwaarde 1 invul, (de weer te geven waarde is dan vlg de tabel "een klein beetje tekst") dat ik dan maar 1 rijhoogte heb, maar bij zoekwaarde 2 4 rijhoogtes.....
 
Er zal vast een betere manier zijn
Kijk eens of je hier iets mee kan.
 

Bijlagen

  • rijhoogte.xlsm
    20,8 KB · Weergaven: 73
Hmmm, werkt wel van weinig tekst naar veel, maar niet weer terug.....
En hoe zit dat met cel "F6" wat je in de module hebt? Verder heb ik het wel al aangepast, maar is het nog niet helemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan