• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijhoogte met een als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Kan ik mijn rijhoogte bepalen met een als functie.

Bijvoorbeeld als de som van een bepaald bereik nul is dan rijhoogte nul. Zou dit kunnen?
 
Ik vermoed dat je dit via een macro moet oplossen.
Heel simpel voorbeeldje:
If ActiveCell.Value > 12 Then ActiveCell.RowHeight = 25
 
kan het ook zonder macro

Kan ik deze formule ook zonder macro gebruiken?

Ik gebruik nu dit: =ALS(EN(X457=0;Y457=0);"Verbergen";"Tonen") Maar ik gebruik ook nog de formule groeperen. Als ik vervolgens gegevens wil tonen worden ook de verborgen regels op het scherm getoond.

Ik hoop op een formule in de trant van =ALS(EN(X457=0;Y457=0);rijhoogte = 0;"Tonen")
 
Laatst bewerkt:
Rijhoogte op 0,1 zetten

Is het mogelijk dat iedere keer als een bestand wordt geopend alle regels worden nagelopen en daar waar de som 0 is de rijhoogte uit een bepaalde kolom op 0,1 wordt gezet?

In mijn basisbestand staan in kolom x en w optellingen
 
in principe is dat hetzelfde als filteren op die kolom voor waarden <>0
 
Automatisch rijhoogte op 0,1

Cow,

Het is lastig om een voorbeeld rapport te plaatsen.

Maar een filter plaatsen is helaas geen optie. Want ik gebruik ook nog groeperen. Het is nl een overzicht met kosten en opbrengsten per project.

Dan moet ik per project gaan filteren dan gaat heel erg lang duren.
 
wimlin,

Automatisch wil zeggen VBA.
Na opstart je programma doorlopen kan enkel met VBA.
Regels verbergen indien er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan kan enkel met VBA.
Er is helaas geen formule die het in zich heeft om regels en kolommen aan te passen.
Wat je wel kunt doen is met voorwaardelijke opmaak werken zie bijgevoegd voorbeeld.

Als je in cel A1 of B1 de waarde verandert in 2 dan verdwijnt het resultaat in cel C1.
 

Bijlagen

  • Verbergen.xls
    15 KB · Weergaven: 53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan