• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster; groen bij voorwaarde, maar mag niet afhankelijk zijn van cel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanker

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
37
Helpers,

Ik heb via Helpmij.nl gevonden (met dank) hoe ik een dag bij een rooster groen kan laten kleuren indien aan voorwaarden is voldaan. Nu kom ik erachter dat dit niet werkt in combinatie met de kalenderfunctie die erin zit. De formulie voor de 'groenkleuring' staat namelijk in een cel (bijv. F6; za kleurt groen indien aan "W1" is voldaan). Maar, als ik een andere maand neem dan is een andere cel zaterdag maar blijft de formule in cel F6 staan. De formule moet dus mee gaan in de kalender...als dit mogelijk is?
 

Bijlagen

  • Test 1 rooster10-3, 21-11.xlsx
    69,4 KB · Weergaven: 33
Formule voor voorwaardelijke opmaak.
Code:
=AND(COUNTIF(E$7:E$15;"D2")=1;COUNTIF(E$7:E$15;"D5")=1;COUNTIF(E$7:E$15;"A1")=1)
en
=COUNTIF(E$5:E$7;"W1")=1

of beide formules in een
Code:
=OR(COUNTIF(E$5:E$7;"W1")=1;AND(COUNTIF(E$7:E$15;"D2")=1;COUNTIF(E$7:E$15;"D5")=1;COUNTIF(E$7:E$15;"A1")=1))

Bereik:
Code:
=$E$6:$AI$6

Het is dus een kwestie van de $ tekens
 
Laatst bewerkt:
Rooster; groen bij voorwaarde, maar niet afhankelijk van cel

Dank je wel. Ik ga het morgen even uitproberen.
 
Rooster; groen bij voorwaarde, maar niet afhankelijk van cel

Hoi Willem,

Ik heb de formule gekopieerd en aangepast naar kolom F. Nu heb ik 2 vraagjes;

1) Ik heb geen idee waar ik het bereik in moet vullen (bij voorwaardelijke opmaak krijg je die optie niet...)
2) Zoals je in de bijlage kunt zien kleurt hij niet alleen F6 groen, maar ook andere cellen. Terwijl het de bedoeling is dat hij alleen F6 doet indien in die kolom aan de voorwaarden zijn voldaan.

Groeten,

Sandra
 

Bijlagen

  • Test rooster 2010, versie 4, 22-11.xlsx
    51 KB · Weergaven: 22
Hallo Sandra

Je zult voor elke maand opnieuw de (3) voorwaardelijke opmaken moeten instellen.
Zie de printscreen afbeeldingen die ik bij gevoegd heb.

Selecteer eerst het bereik en vul dan de formule in.
Of (alleen voor excel 2007) achteraf onder 'applies to' het bereik selecteren.
 

Bijlagen

  • Test rooster 2010, versie 4a, 22-11.rar
    99,3 KB · Weergaven: 22
Rooster; groen bij voorwaarde, maar niet afhankelijk van cel

Hoi Willem,

Ik heb even gepuzzeld en ik ben eruit. Dank je wel. Het gaat een hoop typen kosten, maar dan heb ik ook wat ;)

Groeten,

Sandra
 
Vraag opgelost?

Klik rechtsonder deze pagina op "Vraag is opgelost"

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan