router conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreyvanos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2013
Berichten
1
hallo,

ik heb al een hele lange tijd last van een probleem met mijn/ons netwerk. het is een woning dat bestaat uit 4 appartementen.
het netwerk is al volgt opgezet:
1 UPC modem die aangesloten is op 1 router die fungeert als switch. nu lopen er vanuit die switch 4 lan kabels naar elk appartement.
alleen als ik mijn router aansluit (dus vanuit fabrieksinstellingen herstel) doet hij het een tijdje en vervolgens valt de verbinding steeds weg en doet hij het even weer. dus eigenlijk moet ik dit elke week doen (het resetten van de router), want anders valt de verbinding steeds weg. ook als ik met mijn pc achter de switch hang als het internet het niet doet, krijg ik geen verbinding met het internet.
het gekke is dat de andere bewoners er geen last van hebben, ik ben dus de enigste.
ik denk misschien dat het een ip probleem is.
als ik ipconfig doe in cmd dan krijg ik ip adres 192.168.2.83 eruit en mijn router heeft als ip adres 192.168.7.5, deze heb ik ingesteld.

hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven en kan iemand mij helpen:)

alvast bedankt!
 
Wat je router nu (zeer waarschijnlijk) doet is de request forwarden naar het andere apparaat. daar krijgt je PC een adres van het andere apparaat, niet van je eigen router. Dat is een heel normaal verschijnsel dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan