• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen Excel gegevensbestand met macro in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
694
Dag experts,

Ik werk met office 2011 voor de Mac. Alle programma-updates zijn ge-installeerd, voor zowel de Mac als Office.
Ik heb een Excel-bestand met gegevens, enz. die ik gebruik om in Word nota's te maken
Ik loop tegen het probleem aan dat ik het Excel-bestand waarin een macro (xlsm-bestand) zit niet kan samenvoegen in Word. Word geeft aan dat het Excel-bestand niet geopend kan worden als ik ga samenvoegen.
Zonder macro (xlsx-bestand) is het geen probleem om het Excel-bestand samen te voegen in Word.

Is dit probleem op de een of andere manier op te lossen?

Dank,

Kees
 
Kees,

Ik heb je probleem getest met een adressenlijst in een excel bestand met macro, maar ik heb hier geen probleem mee.
Wel werk in een microsoft omgeving dus misschien is dat het probleem. Kun je het op een andere dan je
Mac proberen?

Veel Succes.
 
Hoi Elsendoorn,

Ik heb het op een Windowsmachine getest, daar treedt inderdaad het probleem niet op. Het samenvoegen gaat probleemloos.
Kennelijk komt het door de Mac-versie van Office. Dat is knap vervelend. Ik ga proberen om het Excel-bestand met macro's op te slaan als Excel-bestand zonder macro's en dat gebruiken om samen te voegen. Dus het bestand met macro's bewerken, daarna opslaan zonder macro's en dan samenvoegen. Wel omslachtig, maar dat moet dan maar.

In elk geval bedankt voor je reactie.

Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan