• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen tekst onder kopjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem29

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
54
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik doe een studie-projectje in de biologie en heb een grote file met een paar duizend eiwit-sequenties (zie bijgaand voorbeeld-file).

De eiwitten hebben allemaal een unieke code (>protein_0001, >protein_0002 en zo verder) en daaronder staan de aminozuren waaruit dit eiwit is gemaakt. Het punt is nu dat dit onderverdeeld is op verschillende rijen (zie kolom A in de voorbeeld file). Ik wil nu deze rijen samenvoegen tot één cel waarin de hele rits amino-zuren instaan (zie in de voorbeeldfile kolom J en K).

Ik kom er niet uit hoe ik dit moet doen: ik weet dat je de tekst in cellen met het commando TEKST.SAMENVOEGEN in één cel kan krijgen maar hoe je dit automatisch kan doen voor een paar duizend cellen die worden gescheiden door een witregel en een code zou ik niet weten.

Alvast heel erg bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    15 KB · Weergaven: 29
Alsjeblieft.

Code:
Sub voegcellensamen_Wigi()

    Dim l As Long
    Dim sTemp As String
    
    Application.ScreenUpdating = False
    
    Columns("J:K").ClearContents
    
    For l = 1 To Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
        
        'protein
        If Len(Range("A" & l).Value) Then
        
            If InStr(Range("A" & l).Value, "protein") Then
            
                Range("J" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Range("A" & l).Value
            
            Else
            
                sTemp = sTemp & Range("A" & l).Value
            
            End If
        
        Else
        
            Range("K" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = sTemp

            sTemp = vbNullString
            
        End If
        
    Next
    
    Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan