Samenvoegveld opmaken met spaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

HIITSME

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
8
In Word is een samenvoegveld opgenomen dat in het bronbestand is opgeslagen als een reeks cijfers en letters, niet onderbroken door spaties of punten. Nu willen we dat er bij het printen van het veld op vastgestelde posities spaties komen.

Het gaat hier om een IBAN. In Nederland heeft dit 18 posities en bij spatiëring dient het "nummer" gesplitst te worden in 4 maal 4 plus 1 maal 2 posities (http://tinyurl.com/9tjbzgf). "Wij maken dit bedrag over op uw rekening NL98 BANK 1234 5678 90" staat toch netter dan "Wij maken dit bedrag over op uw rekening NL98BANK1234567890".

(Dat ik deze vraag verder nergens kan vinden, zegt misschien vooral iets over mij.... Ik vrees het ergste, maar ja, de stomste vraag is die, die je niet stelt.)
Indien de tekenreeks uitsluitend uit cijfers zou bestaan, kan je dit met de schakeloptie \"0000 0000 0000 0000 00" regelen. Zover was ik dan weer wel.
Indien er alleen een oplossing is waarbij eerst het samenvoegveld in verborgen tekst als bladwijzer wordt opgenomen, en dan in de hoofdtekst als bewerking van die bladwijzer, dan is dat op zich geen probleem.

Alvast dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan