Scheidings teken in ge-exporteerde contactpersonen Eng

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
1.482
Ik heb mijn contact personen uit een engelse outlook 2003 ge-exporteerd. Nu wil ik deze in een Nl versie van 2003 importeren. Hij pikt dit echter niet. Weet iemand naar wat ik het scheidings teken moet veranderen zodat de Nl versie het pakt? Alvast bedankt.
 
Hoi,

Er zijn zelfs twee problemen.
De gebruikte veldnamen van de - engelstalige - geëxporteerde versie komen niet overeen met die van de nederlandstalige.
Dat kan je nog wel oplossen .....

Het andere probleem heeft te maken met het 'standaard'-scheidingsteken onder Microsof-programma's (o.a. in CSV-bestanden) die door het Microsof Outlook vervolgens NIET wordt geaccepteerd.

Dit los je op door uit de engelstalige versie te exporteren naar een CSV-bestand.
Nu open je het CSV-bestand in kladblok.
Je kies via menu Bewerken > Vervangen voor het bestaande teken (mogelijk een ; ) door een komma.
Probleem: als je in het notitievak van bepaalde contactpersonen gegevens hebt ingevoerd en daarbij de komma, of de puntkomma hebt gebruikt, gaat het gigantisch de mist in!

Dit laatste gebeurt ook geregeld bij een andere oplossing:
Exporteer de contactpersonen in de engelstalige naar een Excel-bestand.
Importeer dit in de nederlandse versie, waarbij je bij stap 'zoveel' kiest om aangepaste velden toe te wijzen. Zo overbrug je het verschil tussen de engelse en nederlandse veldnamen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan