School laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Berichten
1.352
Onze zoon gaat volgend schooljaar naar het voortgezet onderwijs. Daar heeft hij dus een laptop.voor nodig. De school heeft een soort samenwerkingsverband met een stichting die laptops verhuurd of verkoopt. Dat is een looptijd van 4 jaar en als er dan wat is dan wordt dat terplaatse gemaakt. Nu heb ik nog wel een beetje verstand van laptops dus als er een software probleem is dan kan ik dat zelf wel oplossen. De laptops die ze aanbieden zijn een Lenovo 300W 2in 1 voor 621 euro. Dat is dus inclusief service en office.
Een Dell Latitude 3140 2 in 1 voor 840 euro en Dell Latitude 3440 I3 voor 936 euro. Flink wat geld voor niet al te nieuwe laptops naar mijn inziens.
De vraag is, wat kan ik het beste zelf aanschaffen voor rond de 700-800 euro. Toch wel wat beters?

Groetjes,
Mark
 
En Office kan je al voor een paar tientjes aan komen.
 
@edmoor
zoon gaat studeren dus zal de school wel goedkoop aanbieden via slim.nl
Tenminste als de school daar bij aangesloten is.
 
Wellicht. Maar toch... :)
 
Dan zijn er voor een paar euro al licenties te koop, dat klopt.
Gebruik ik zelf ook voor klanten.
 
Voor eigen gebruik is het voor mij gratis wegens een Microsoft Gold membership :)
 
En waarom geen HP bijvoorbeeld? Slechte ervaringen mee?
En vroeger was er altijd de discussie AMD of Intel, maakt dat voor nu nog wat uit?
 
En waarom geen HP bijvoorbeeld? Slechte ervaringen mee?
En vroeger was er altijd de discussie AMD of Intel, maakt dat voor nu nog wat uit?
Intel zit aan zijn 13e generatie maar in notebooks zijn het kostbare apparaten, bij AMD is dat dacht ik de 7000 serie, maar veel verschil zit er niet meer in, daarnaast merk je er weinig van.

Repareer soms die dingen en bij HP is dat vrijwel niet te doen, Acer is een B merk, die sowieso niet aanschaffen.
Let er wel op of hij later geen Macbook moet aanschaffen, zoonlief deed eerst HAVO waar het niet uitmaakte maar toen HBO ICT waarbij hij werd verplicht een Macbook te gebruiken.
 
Ik kocht voor mijn kinderen altijd refurbished exemplaren bij estunt.nl, behoudens dat je met een iets oudere processor te maken krijgt koop je daar prima spul met garantie.

Als voorbeeld wat je koopt voor de € 930 wat de schoolaanbieding is.
https://www.estunt.nl/product/dell-precision-5540/

Deze laptop zal de schoolaanbieding aan alle kanten voorbij vliegen ondanks de 'gedateerde' processor en zal nog prima jaren volstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan