Schrijven naar een keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

BW1953

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Berichten
10
Hallo allemaal,

IK heb een kort vraagje denk ik. Is het mogelijk om te schrijven naar een keuze lijst.
Op het formulier wordt tekst01 ingevuld. Je kunt dan bijvoorbeeld dit schrijven naar een ander tekstvak dus tekst02=tekst01
Is dit ook mogelijk naar een keuzelijst en dat je dit dus meerdere keren kunt doen en deze onder elkaar komen te staan dus
je begint met tekst actie1 in tekstvak 1 te zetten en dit naar de keuzelijst te schrijven, vervolgens actie2 in tekstvak 1 te zetten en dit ook weer naar de keuzelijst te schrijven.

Natuurlijk kan dit ook middels een tabel aan het formulier maar ik wil graag dit zonder tabel.

Groet BW
 
En in welk programma wil je dit doen? Je hebt het over een tabel, dus dat riekt naar Access.
 
Ja sorry is access. Het is gewoon een vraag of dit mogelijk is. Betreft een enkelvoudigformulier gegevens moeten even tijdelijk in keuzevak blijven staan tot het formulier weer wordt gesloten. Dus gewoon de vraag of dit mogelijk is en anders moet ik gewoon een boel tekstvakken even maken
 
Dat kan; je kunt een keuzelijst instellen op <Lijst met waarden> en die laten vullen. Elke keer dat je een nieuwe waarde wilt toevoegen lees je dan de bestaande waarde uit en voeg je de nieuwe toe.
 
Ik heb er even een kort voorbeeldje bij gedaan. Dus ik type iets in tekstvak en dat moet dan opgeslagen worden in het keuzevak de volgende eronder enz.
 

Bijlagen

  • Database51.rar
    17,9 KB · Weergaven: 26
Ik had al een werkend voorbeeldje gemaakt in een eigen db:
Code:
Private Sub txtTest_AfterUpdate()
Dim sLijst As String
    sLijst = Me.cboTest.RowSource
    sLijst = sLijst & ";""" & Me.txtTest.Value & """"
    Me.cboTest.RowSource = sLijst
End Sub
 
Werkt uitstekend, hartelijki dank voor de snelle respons
 
Werkt dit trouwens precies hetzelfde voor een keuzelijst zoonder invoervak?. Heb het geprobeerd maar bij mij werkt dit niet
 
Die heeft ook een vergelijkbare toespitsen, dus dat zou moeten kunnen. Hangt een beetje af van hoe je de de keuzelijst verder hebt ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan