• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Scores berekenen op basis van aanwezigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Goedenavond,

Ik zoek hulp bij het berekenen van een gemiddelde score

Stel, ik heb 3 studenten. Student A is 80 procent aanwezig, Student B 60 en Student C 30. Zij maken allemaal verschillende examens en krijgen verschillende punten. Is er dan een manier om de aanwezigheid te koppelen aan de resultaten?
Dus om een voldoende te behalen, hoeveel procent had je dan nodig om aanwezig te zijn? Ik heb geprobeerd all cijfers van een examen op te tellen en dat te delen door het aantal studenten en het aantal percentages op te tellen en te delen door het aantal studenten. Beide cijfers werden dan weer door mij gedeeld, maar volfens mij klopt eea niet.

En is er ook iets met gemiddelden te doen? Dus met 30 tot 40 procent aanwezig was je kans gemiddeld op een x punt, tussen 40 en 50 haalde je ..., enz.

Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • Map.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 33
Zo is de aanwezigheid gekoppeld aan de resultaten

Edit: Percentages met cijfers toegevoegd in bijlage
 

Bijlagen

  • Map.xlsx
    10 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie. Ik ga er mee aan de slag
 
nog 1 vraag, ik zie bij I3 en I4 andere formules staan. Wat is het verschil tussen beide?
 
Oja dat was ik vergeten aan te passen, gebruik deze. Het was een onnodige stap

Code:
=GEMIDDELDE(B2:E2;F2/10)
 
Oja dat was ik vergeten aan te passen, gebruik deze. Het was een onnodige stap

Code:
=GEMIDDELDE(B2:E2;F2/10)

Ik heb eigenlijk nog 1 vraag, ik zou een totaaloverzicht willen hebben van alle resultaten en de aanwezigheid> Nu is het per student als ik het goed intrepreteer, maar ik zou dus een overzicht willen hebben van: om een 6 te halen, was een 73% aanwezigheid nodig.

Groet,
 
Denk dat je zoiets bedoelt dan. In J7 tm J9 kun je de gewenste cijfers invullen.
 

Bijlagen

  • Map (1).xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan