Screen mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hi,

Ik heb een url en als ik die open, dan opent zich een software programma, waarbij ik een button "Afdrukken" heb.
Als ik op deze Afdruk-button klik, dan opent zich het Window kadertje, waaruit ik de printer wil selecten.

Achter dit window kadertje opent zich echter het bestand, precies in de layout zoals ik het wil hebben.

Wat ik eigenlijk dus wil is afdrukken annuleren en het bestand wat ik dan overhou bij een mail naar de klant
bijsluiten. Met rechtermuis heb ik echter geen optie om dit bij de mail bij te sluiten.
Het printbestandje heeft wel een URL (via Eigenschappen gevonden), maar dat kan ik niet openen.
Het scherm is geheel blanco.
Formaat van de URL is:

https://www.softwarenaam.com/cmt/apf/pnr/print?LANGUAGE=NL&SITE=NCMTNCMT

Je ziet dat hier /print? in staat, maar ook als ik dat weghaal blijft het scherm blanco.

Ik kan natuurlijk afdrukken met bv CutePDFwriter, maar ik wil het liever niet in een .pdf, maar in
de mail zelf zetten, zodat de klant geen attachment hoeft te openen.

Weet iemand hoe ik de url (die ik niet kan openen) kan doorsturen naar de mail (Outlook 2010),
zodat er wel output is, of hoe ik de url wèl zichtbaar kan maken?

Dank!
Frans.
 
Wil je de URL doorsturen of een schermafdruk van de pagina die door die URL wordt geopend?
 
Daar is helemaal geen programma voor nodig.
Open die website en druk op Print Screen.
Open een nieuwe mail, klik in het berichtvak en druk op CTRL-V.
(Of er rechts klikken en voor Plakken kiezen)
 
....bijna goed, alleen heb ik dan 2 items:
1) ik krijg mijn taakbalk ook te zien (en dat wil ik niet naar de klant
2) het bestand is groter dan mijn scherm, en met print screen kan ik niet scrollen.

Is daar iets voor (dus alleen de inhoud oppakken èn hele bestand)?

Tks
Frans
 
Laatst bewerkt:
Any capture gaat goed, maar ook dan zie ik niet alleen mijn bestand, maar ook mijn taakbalken bovenin.
Ik zie bij Capture niet hoe ik dit uit kan schakelen, dat zou perfect zijn....

Frans
 
Je bedoeld de menubalken?
Geen idee of je dat uit kunt schakelen. Je titel zegt Screen mailen, dat is dus het hele scherm en in dit geval alleen je browserscherm.
Maar je kunt het plaatje ook opslaan en dan met bijvoorbeeld Paint die balk weghalen.
 
Ja, heb het niet helemaal goed vermeld idd.
Ik bedoel de scherminhoud, dus zonder de menubalken.

Met paint heb ik weer het probleem dat ik niet kan scrollen, dus alleen het bovenste deel zie.

Kan ik met Any Capture niet alleen de actieve inhoud zonder menubalken laten "capturen" (of met een andere software)?
 
Snagit. Precies!
Ik kon niet op de naam komen :D
 
of je maakt dus een screen print en dan open je een foto programma als windows foto gallerij en dan knip je gewoon de randen eraf:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan