• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Script/Macro lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Beste forum-leden,

Ik heb weinig, tot geen verstand van macro's en VBA. Nu wil ik wel een knop in mijn Excel bestand met een macro :).

Ik heb een knop gemaakt en een macro "opgenomen". Heel simpel 1 tabblad kopiëren/dupliceren en grootste gedeelte van de inhoud verwijderen.
Nu loop ik tegen het probleem dat hij ook de knop (waar de macro achter zit) ook dupliceert en met meer dan 100 tabbladen zijn dit ook meer dan 100 knoppen achter elkaar. Ook op het orginele blad wordt een knop erachter gezet...

Hoe kan ik dit oplossen? Als vb bestand nodig is hoor ik het graag, zit nog gevoelige info in.

Bij voorbaat dank...
 
spaarie,

zonder voorbeeld kunnen we niet zien hoe je code er uitziet.
 
vreemd, bij mij kopieert de macro wel de knopMacro maar niet de knop zelf

groet sylvester
 
Hierbij het voorbeeldbestandje...

De macro knop komt ook boven de huidige knop te staan en zie dan geen "nieuwe kaart" meer, maar Knop 21 ofzo... :confused:
 
de eerste 2 regels van de macro moet je verwijderen.
daar staat nl.: dat er een knop toegevoegd moet worden.

groet sylveseter
 
Helemaal top!

Zover reikt me kennis dus van VBA/Macro's :d

Bedankt voor jullie tijd en hulp.
 
Heb ik nog één vraag :d

Als ik d.m.v. de knop een op nieuwe kaart aanmaak moet de nieuwe kaart eigenlijk aan het einde komen van alle tabbladen. De nieuwe kaart om nu tussen de te dupliceren kaart en al aangemaakte kaart... snap je hem nog?
 
spaarie,

deze regel zorgt dat de copie achteraan gezet wordt:

Code:
Sheets("Naam Medewerker").Copy After:=Sheets(ActiveWorkbook.Sheets.Count)

jij hebt nu:
Code:
 Sheets("Naam Medewerker").Copy After:=Sheets(2)
 
hallo verander:
Code:
Sheets("Naam Medewerker").Copy After:=Sheets(2)
in
Code:
Sheets("Naam Medewerker").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
 
Wederom hartelijk dank Haije en Sylvester-ponte!

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan