Sitecom LN-555 in combinatie met Experiabox IP-adres problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwseco

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
13
Hallo,

Ik heb een Sitecom LN-555 gekocht om op de bovenste verbinding via het elektriciteitsnetwerk met deze adapter wifi uit te kunnen zenden, maar ik krijg deze niet aan de praat in combinatie met mijn router (de beruchte experiabox van KPN).

Ik heb de apparaten via de handleiding geinstalleerd en op mijn apparaten is het netwerk ook te vinden (sitecom20a8f2), maar zodra ik met het wachtwoord probeer in te loggen krijg ik geen verbinding. Het is ook niet mogelijk om via een ethernet kabel uit dit apparaat naar mijn laptop in de instellingen van de sitecom adapter te komen. Het probleem zit hem dus naar mijn mening in de IP adressen.

De KPN router zendt uit in 192.168.2.X, terwijl mijn apparaten van de Sitecom adapter de volgende IP adressen krijgen toegewezen: 169.254.166.21, 169.254.240.43, 169.254.141.191. Dit veroorzaakt waarschijnlijk de conflicten. Hoe dien ik dit in hemelsnaam op te lossen?

Alvast bedankt!
 
heb je de sitecom wel ingesteld op de bridge-modus?
Bedankt voor je reactie.

Nee het probleem is juist dat ik ook niet in de sitecom instellingen kan komen.

Als ik met de ethernetkabel uit de adapter en mijn laptop verbinding probeer te maken, lukt dit niet. Waarschijnlijk dus omdat er een IP adres buiten de range van de router wordt afgegeven door sitecom. Kan dit kloppen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan