Sitenaam vervangen door links

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2004
Berichten
4
Ik heb een document met daar links in, maar die links zijn niet meer na te checken als je ze hebt uitgeprint omdat je dan alleen het woordje ziet waar de link onderzit. Hoe kan ik in 1 keer alle woorden waar links onderliggen, omzetten naar links.
 
Even kijken...

Echt omzetten - schiet me niet 1-2-3 een oplossing te binnen.

Kijken naar echte internet-adres wel:
1. Houd de aanwijzer boven de verwijzing. Word toont een 'tooltip' met het volledige adres.
2. Druk op Alt+F9. Dan zie je de inhoud van de velden ipv de waarde. Met Alt+F9 verberg je de velden ook weer.
 
Hai Sebastiaan & Frits, :D

Een behoorlijke onduidelijke beschrijving! (ik hoop maar dat ik hem snap)

Jij hebt zeg maar in een document hyperlinks staan, en deze verwijzen bijv. naar websites?

Je hebt ipv de paden beschrijvende tekst staan wat getoont word op het scherm? Dus ipv: helpmij.nl staat er: deze link gaat naar Helpmij?

Indien dat het scenario is dan kun je de tekst van deze hyperlinks vervangen door het adres met deze code:
Code:
Sub SeeHyperAdress()
Dim intCount    As Long
    With ActiveDocument
        For intCount = .Hyperlinks.Count To 1 Step -1
            .Hyperlinks(intCount).Range.Select
            Selection.TypeText Text:=.Hyperlinks(intCount).Address
        Next intCount
    End With
End Sub

Even voor de duidelijkheid je kunt een hyperlink nogal op wat manieren samenstellen en manipuleren!
Mocht bovenstaande code niet werken voor jou, kom dan even terug en leg even EXACT uit hoe jij 1 hyperlink maakt? (Stap voor stap graag)

Dan kan ik een poging doen de code te herschrijven

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan