• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Wanneer mijn werkblad af is zou ik er een sjabloon willen van maken. Dit zou ik echter willen beveiligen zodat dit enkel kan gelezen worden en geopend met een paswoord. Wanneer men echter dubbelklikt op dit bestand zou er zonder problemen een nieuw bestand moeten kunnen aangemaakt worden op basis van dit sjabloon.

Waarschijnlijk weer te hoog gegrepen maar toch een poging waard.

Dank aan de meedenkers
 
waarom??

Als ze het sjabloon aanpassen kunnen ze het toch alleen maar opslaan als een eigen bestand? daarvoor is een sjabloon bedacht.
 
toch!!

waarom??

Als ze het sjabloon aanpassen kunnen ze het toch alleen maar opslaan als een eigen bestand? daarvoor is een sjabloon bedacht.

Als ze rechts klikken op het bestand en dan openen kunnen ze het ook aanpassen.

Toch bedankt
 
Wanneer mijn werkblad af is zou ik er een sjabloon willen van maken. Dit zou ik echter willen beveiligen zodat dit enkel kan gelezen worden en geopend met een paswoord. Wanneer men echter dubbelklikt op dit bestand zou er zonder problemen een nieuw bestand moeten kunnen aangemaakt worden op basis van dit sjabloon.

Waarschijnlijk weer te hoog gegrepen maar toch een poging waard.

Dank aan de meedenkers

Hoezo 'te hoog gegrepen', daar zijn gewoon de gebruikelijke opties voor, alleen ken jij ze kennelijk niet. Niet zo kort door de bocht dus graag ......
Je kunt het opslaan met 'wachtwoord voor schrijfbevoegdheid', dus met een wachtwoord om te wijzigen.
Andere opties:
- De map waarin de sjablonen staan voor andere gebruikers read-only maken.
- Het sjabloon via de verkenner het kenmerk 'alleen lezen' geven
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Sorry

Sorry Teu, maar ik had dit niet bedoeld op al die cracks die hier op dit forum zitten hoor. Ik ben hier al zeer veel geholpen. Nogmaals mijn excuses als het zo overkwam.
Heb ondertussen jouw oplossing toegepast en dit werkt inderdaad prima, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan