Software wil niet verwijderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
117
:mad: Ik heb een nieuwe computer (XP) en wil daarop de software van mijn videocamera installeren. Maar om één of andere reden loopt hij vast. Ik denk oké dan deïnstalleer ik hem weer en dan installeer ik hem weer opnieuw maar dat doet hij niet. Hij verdwijnt niet uit mijn lijstje bij de Program files. Als ik hem opnieuw wil installeren dan vraagt hij of ik het programma wil verwijderen, kortom ik kan er niets meer mee. Ik ben toen via regedit de gegevens van panasonic gaan verwijderen en bij program files heb ik de files handmatig verwijderd. Toch geeft hij steeds dezelfde melding en kan ik de software van mijn videocamera niet gebruiken. Wie weet raad
Trix
 
Probeer het eens met de Windows Installer Cleanup Utility.
Open het programma na installatie en kijk of de software die je kwijt wilt in de lijst staat.
Zo ja, "Remove" hem en installeer de software opnieuw. (Of niet natuurlijk.)
 
Bedankt voor het meedenken helaas heeft het niet geholpen, nog steeds die irritante mededeling :evil:
trix
 
Als ik hem opnieuw wil installeren dan vraagt hij of ik het programma wil verwijderen, kortom ik kan er niets meer mee.
En als je daar dan eens ja op zegt?
Veel installers bieden aan om te uninstallen als ze een geinstalleerde versie aantreffen.
 
dat heb ik ook geprobeerd, dan krijg ik een flits van een scherm te zien en vervolgens een bericht in het frans dat de deïnstallatie is gelukt, maar dat is dus niet het geval. Zouden er behalve in program files en in het register nog ergens bestanden zijn? Systeemherstel gaat wel terug naar een ander punt maar zegt vervolgens dat er niets is veranderd (weer een ander probleem :) aaaarrrgggg computers
trix
 
Ook alle benodigde drivers voor XP van de videokaart, chipset etc. geïnstalleerd?

En welk type camera is het? misschien is er iets over te vinden, om de software te de/installeren.
 
systeemherstel tot voor de eerste poging van installeren en dan opnieuw proberen.
 
Als niets helpt, in Veilige modus in Program Files alle mappen van het programma verwijderen.
(Onderin de boomstructuur beginnen, omdat verwijderen anders soms niet lukt.)
Als er in Mijn documenten ook mappen zijn aangemaakt, ook verwijderen.
PC herstarten en CCleaner downloaden en twee keer laten draaien. PC weer herstarten.
Soms ben je er dan vanaf en kun je opnieuw installeren.
 
systeemherstel verschillende malen geprobeerd maar hij herstelt niets, er worden geen wijzigingen aangebracht ook niet ver voor de installatie. Het gaat over een Panasonic videocamera NV-GS75. Het programma is wel verwijderd uit de lijst van Program Files maar ik kan er niets mee doen omdat hij steeds vraagt of het gedeïnstalleerd moet worden. De drivers die ik nodig heb voor heb programma (Video Stream Driver) installeert maar voor 60% en vervolgens doet ie niks meer. Ik krijg dan bij het handmatig afsluiten de foutmelding 1628 kan op basis van script niet voltooien
In de veilige modus moet ik nog doen
trix
 
Ook alle benodigde drivers voor XP van de videokaart, chipset etc. geïnstalleerd?

En welk type camera is het? misschien is er iets over te vinden, om de software te de/installeren.

En het antwoord op de eerste vraag?

Helemaar niets te vinden voor deze camera, alle software is voor de DV serie's, staat er soms voor meer type's camera's software op?
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp denk ik niet goed je vraag de drivers voor XP? je bedoeld niet de drivers die op de software staan?
trix
 
Ik bedoelde de drivers voor XP van de videokaart en de de chipset, het moederbord dus.
Sommige software wil niet geïnstalleerd worden, indien de benodigde hardware niet aanwezig is, voor het goed functioneren van het apparaat waar die software voor bedoeld is.
Denk daarbij aan de enhanced USB drivers, voor USB2.0, die door de southbridge van die chipset wordt geregeld.
 
heb je al bij Configuratiescherm gekeken en dan Software

Daar verwijder ik al m'n zooi zonder problemen:thumb:
 
Ik bedoelde de drivers voor XP van de videokaart en de de chipset, het moederbord dus.
Sommige software wil niet geïnstalleerd worden, indien de benodigde hardware niet aanwezig is, voor het goed functioneren van het apparaat waar die software voor bedoeld is.
Denk daarbij aan de enhanced USB drivers, voor USB2.0, die door de southbridge van die chipset wordt geregeld.

Ik heb de computer all-in gekocht, heb zelf niet hoeven te installeren (denk ik) Hoe weet ik of die drivers zijn geinstalleerd? De USB aansluiting werkt in ieder geval
trix
 
Als niets helpt, in Veilige modus in Program Files alle mappen van het programma verwijderen.
(Onderin de boomstructuur beginnen, omdat verwijderen anders soms niet lukt.)
Als er in Mijn documenten ook mappen zijn aangemaakt, ook verwijderen.
PC herstarten en CCleaner downloaden en twee keer laten draaien. PC weer herstarten.
Soms ben je er dan vanaf en kun je opnieuw installeren.
Heb bovenstaande gedaan maar krijg het gewoon niet verwijderd. Vandaag met Panasonic gebeld en ik begrijp dat ik de software niet persé nodig heb voor het overzetten van de videobestanden dus dan laat ik maar zo
allemaal bedankt voor de suggesties:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan